Ajujahi võitis piletisüsteem Jiffi

30. aprillil toimunud Ajujahi finaalis valiti võitjaks nutitelefonil põhinev ühistranspordi piletisüsteem Jiffi. Arhiivist me seda ei leia, kuid finaalini esines see meeskond Senseti nime all (sama nime all on registreeritud ka üks päikesekreemi ja üks temperatuurisensori nimetus), kuid nüüd ollakse unikaalne Jiffi. 

Lisaks tunnustusele ja väärt kogemusele toob Ajujahi tiitel kaasa 30 000 eurot auhinnaraha.

Ajujahi žürii liikme ja EASi nõukogu liikme Erki Mölderi sõnul on Jiffi meeskonnas väga head müügimehed, kes teavad sellest valdkonnast väga palju. “Jiffi tugevus seisneb õigesti komplekteeritud tiimis, kus on oma valdkonna asjatundlikud spetsialistid. Transpordis on efektiivsemaks muutmise kohti väga palju ja nemad on ühe sellise leidnud,” lisas Mölder.

Teine žürii liige, SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik ütles, et võitjameeskonna senised sammud on tõestuseks, et ollakse suutlikud oma idee ellu viima.  Maasik nentis, et kui see ärimudel töötab, siis on ettevõtte kasvaval turul.

Nortali tegevjuhi Priit Alamäe hinnangul on tegemist professionaalse meeskonnaga, kes suutis panna žürii uskuma, et nad on võimelised läbi lööma karmis ühistranspordi äris.

Viie meeskonna hulgast (Jiffi, Okka, Smart Load Solutions, Huntloc ja Hivescale) pääses Ajujahi otsesaates žürii ette oma ärimudelit esitlema kolm võistkonda: Jiffi, Huntloc ja Hivescale. Ajujaht 2015 võitjaks kuulutati Jiffi, kes pälvis ka 30 000 eurot. Teise koha ning 10 000 eurot võitis Huntloc ning kolmanda koha ning 5000-eurose auhinnaraha sai Hivescale.

Finaalis anti üle ka eriauhinnad. Advokaadibüroo Borenius eriauhinna ning tiitli “Parim Tallinna äriprojekt 2015” pälvis Smart Load Solutions’i tark elektrijuhtimise süsteem. Tartu Loomemajanduskeskuse eriauhinna ning tiitli “Suurima rakendusväärtusega idee Tartus” sai aga OKKA männiokastega kaetud akustiliste omadustega lae- ja seinaplaat. Levira Lemmiku tiitel läks aga Jiffi´le.

Teležüriisse kuulusid Erki Mölder (EASi nõukogu liige), Mart Maasik (SEB), Priit Alamäe (Nortal), Indrek Kasela (investor), Karoli Hindriks (Jobbatical) ja Indrek Neivelt (ettevõtja).

Jiffi töötab Bluetoothiga. Ühistransporti sisenejate nutitelefonidel peab Bluetooth sisse lülitatud olema. Sisenemisel registreeritakse niimoodi sõidu algus ja väljumisel lõpp. See küll sunnib kasutajaid Bluetoothi kogu aeg sees hoidma ja telefon tühjeneb rutem, kuid nii saab maksta täpselt selle eest, mida oled tarbinud ehk just nii pika sõidu eest, nagu nutitelefon registreerib.

AM ütles selle teenuse kohta enne finaalijõudmist nii:

Eks tegemist on suuresti tarkvara-transpordilahendusega. Tallinna tasuta transpordis pole eriti potentsiaali, aga seal, kus raha võetakse, võimaldab süsteem seda võtta täpselt selle eest, mida tarbiti. Pika otsa eest maksad rohkem, lühema eest vähem. Jäneseid sellises transpordisüsteemis ilmselt enam ei tunta.

Aga eks täpsema ülevaate saamiseks reisijate marsruutidest sobiks see ka tasuta ühistransporti.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.