BMW tahab autolt kaotada tahavaatepeeglid, kuid seadused veel ei luba

BMW i8 uus versioon, mida praegu Las Vegases käival CES-il tutvustati, on ilma tahavaatepeegliteta. Sellest hoolimata on roolis istuval juhil hoopis parem ülevaade ümbrusest, kui peeglitega autost. Seadustesse on aga sisse raiutud PEEGLID, mis peavad olema ja sellepärast ei saa selline i8 veel tänavalegaalselt ringi sõita ei Euroopas ega Ameerikas.

BMW i8 uue versiooni peeglite ülesannet täidavad kolm kaamerat. Kaks neist asuvad traditsiooniliste peeglite kohal auto küljeustel, kuid on väga peenikesed võrreldes vanamoodsate tahavaateabilistega. Peenikese pulga otsas on pisike kaamera, mis saadab lainurkpildi pardaarvutisse. Tagaklaasil on veel kolmas ja neljaski kaamera, mis samuti saadavad pildi edasi arvutisse, kus see monteeritakse küljevaadetega kokku avaraks panoraamvideoks.

See omakorda saadetakse salongis esiklaasi juures laes olevasse "peeglisse", mis on tegelikult suur taha- ja ümbervaateekraan. Pimedad nurgad on kadunud, juht näeb praktiliselt igale poole enda ümber.

BMW i8 pistikhübriid on juba ka Eestis, kuid muidugi peeglitega variandina. Autot on Euroopas müüdud (ikka peeglitega) alates juunist 2014.

Kaamerasüsteemi eelised:

  • Pimedaid punkte peaaegu pole
  • "Peegleid" ei pea seadistama
  • Kaamerate väljaulatuvad osad on tunduvalt väiksema õhutakistusega - järelikult on ka kütusekulu väiksem

(mõned puudused: seadused ei luba peegliteta autosid, kaamerasüsteem ei pruugi olla nii töökindel kui peegel, külmade ilmadega on LCD ekraan uimane)

Seega uued lahendused võivad komistada seaduste keelelistele kitsendustele - kes oleks osanud 50 aastat tagasi mõelda sellele, et taha vaatamiseks ei pea kasutama tingimata peeglit, selleks võivad sobida ka videokaamerad ja ekraanid.