VIDEO: just niimoodi töötab ümmargune Goodyeari ideerehv

Nagu mõned päevad tagasi kirjutasime, tuli Goodyear Genfis välja sensoreid täis tuubitud ideerehviga isesõitvatele autodele, kuid see polnud nende kõige pöörasem idee. Veidi hiljem esitleti rehvi Eagle-360, mis on juba täiesti uuest maailmast. Nimelt pakub üle 100 aastase rehvitootmise ajalooga rehvitootja välja kontseptsiooni, mis täielikult erineb senistest autopasteldest. See toode on kerakujuline ja selle kinnitamine auto alla käib pigem kiirrongide tehnoloogiast võetud vahenditega kui poltide ja tungrauaga.

Eagle-360 on kerakujuline ja käib auto alla rattakoopasse kere külge kinnitamata. Autot hoiab rehvi peal "pehmelt" magnetiline levitatsioon ehk magnetväljas hõljumine, niisamuti nagu hõljuvad raudtee kohal maglev-rongid. See tagab müravabaduse, pehme "vedrustuse" ja ülima manööverdusvõime - sõita võib igas suunas ilma autokere pööramata. Haakumine teega on pehmel keral tunduvalt suurem kui kitsal (rehvi)silindril ja samas on võimalik magnetväljas hõljuva keraga veereda edasi tunduvalt väiksema takistusega.

Lisaks saab kerakujuliste ratastega parkida autot palju väiksema manööverdamisruumiga ja see aitaks parklaid veel rihemini autosid täis pikkida. Eeldatakse, et parkimiskohale sõidab auto tulevikus iseseisvalt ja inimesel pole seal kitsastes käikudes autode vahel vaja üldse kõndida.

Nii nagu nutirehv isesõitvale autole, nii on ka Eagle-360 täis erinevaid sensoreid, mis mõõdavad tee libedust, temperatuuri ja tasasust ning edastavad selle info pardakompuutrile. Vastavalt teeoludele pööratakse rattaid, mille muster erinevates oludes käitub erinevalt. Nii on käsnale sarnanevad moodustised rehvimustris kuiva teekattega jäigemad ning pehmenevad märjal asfaldil, tagades parema juhitavuse.

Aga eks video selgitab seda kõike hoopis paremini. Ratta uuesti leiutamine on igatahes midagi revolutsioonilist, kui selline ratas või rehv ükskord kasutusele peaks võetama.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.