Lugejaküsitluse tulemused ja tahvli õnnelik võitja - kõik on selgunud

Ligi kuu tagasi panime üles traditsioonilise lugejaküsitluse, mis seekord uurib esimest korda mitte paberajakirja, vaid veebi kohta, mida seal võiks paremaks teha. Tulemused on selgunud, soovitused arvesse võetud ja vastanute vahel välja loositud ka tahvelarvuti Overmax BaseOneII.

Alustame auhinnast - kokku kandideerisid sellele 73 vastajat, tingimustele vastasid natuke vähem (need, kes auhinna väljapanija soovil hakkasid Facebookis Overmax Eesti fänniks). Kõiki küsitlusele vastanuid kokku oli täpselt 89.

Õnnitleme tahvli võitjat, kelleks loosi tahtel oli Aljona K. Õnnelik võitja käis täna juba uuel tahvlil järel  ja ütles: "Kas tõesti võib midagi nii head juhtuda? Vau!"

Nüüd aga küsitlustulemuste juurde. Valim lugejatest pole küll väga suur, aga üht-teist lubab ehk ikka järeldada. Kõigepealt - milliseid väljaandeid AM.ee lugeja veel loeb lisaks AM.ee-le?

1. Ajakiri Digi
2. Ajakiri Tehnikamaailm
3. Delfi Forte
4. Kahvel.ee
5. E24 tehnoloogiauudised
6. Ajakiri Imeline teadus
7. Arvutikaitse.ee
8. BattleIT
9. Digitest.ee
10. ITuudised
11. Ajakiri Inseneeria
12. Ajakiri Horisont
13. (Hinnavaatlus)
14. (Ajakiri Imeline ajalugu)

Need kaks viimast on sulgudes sellepärast, et neid pakuti lahtris "mida veel loed" Eesti omadest. Hinnavaatlust mitu korda ja Imelist ajalugu üks kord.

Digi ja Tehnikamaailma lugejad olid teiste väljaannete lugejatest kõvasti arvukamad, ilmselt enamus neist tarbib paberversioone ja on need endale koju tellinud. Digikanalitest olid Delfi Forte ja Kahvel üsna tihedalt üksteisele kuklasse hingamas.

Millest võiks rohkem kirjutada?

Peab tunnistama, et tooteteste on küll viimasel ajal natuke vähemaks jäänud ja proovime alanud aastal toodete maaletoojatele ning pakkujatele AM.ee testimeeskonna olemasolu uuesti rohkem meelde tuletada. Umbes kümmekond testijat tegelevad igapäevaselt muu tööga ja aastalõpp läks neil ikka kiireks nagu tavaliselt. Lugejate soovid olid aga sellised:

Rohkem...
1. Eesti tehnoloogiauudistest
2. Välismaistest IT-uudistest
3. Tooteteste
4. IT-ärilahendustest
5. Tehnoloogiavaldkonna persoonidest
6. Arvutimängudest

Toimetus sai selle küsimuse vabast vastuseväljast hulga huvitavaid ideid, mida edasi teha. Näiteks soovitati, et kirjutada võiks ikka ja ainult arvutitest, sest... "meil pole ühtki eestikeelset puhast arvutiväljaannet - e-riik missugune!" ja kaugelt rohkem kui üks kord sooviti teada saada, kuidas läheb Eesti IT-startuppidel ehk idufirmadel.

Enne järgmise küsimuse vastust tuleb öelda, et AM.ee-l pole praegu plaane hakata ajakirjana sisu kujundama, ei e-kujul ega paberile. Enamus lugejaid ei osanud ka öelda, kas nad seda tahaks. Praegu jääme edasi tasuta ligipääsetava veebi juurde koos reklaamidega.

Kas ostaksid AM.ee kujundatud e-ajakirja?
jah - - - - - - - - -  42%
ei - - - - - - - - - -  12%
ei oska öelda - -  46%

Ametilt osutus kõige rohkem vastajaid olema õpilaste hulgast. Teine suurem grupp olid IT-spetsialistid, õpetajad, keskastme juhid, aga oli ka "lihttöölisi", tarkvaraarendajaid, tootmisjuhte, tootejuhte, pensionäre, kokk, julgestustöötaja, palgasõdur, laevaoperaator, isegi üks libalinnapea.

Vanuse osas langesid vastused enamuses vanusegruppi 20-40 aastat. Järgnesid alla 20-aastased ja üle 40-aastastega peab veel tööd tegema, et ka nemad AM.ee leiaksid. Noorim vastaja oli 14-aastane, vanim 73-aastane.

BOONUSENA kiikame Google Analyticsisse ja viimase aasta kohta saame teada järgmist:

Asukoht - 92% lugejatest on Eestist, 3% Soomest, 0,6% Ameerika Ühendriikidest. Kas see tähendab, et natuke alla 3% eestlastest elab nüüd Soomes?

Veebibrauser - 54% külastanutest käis AM.ee lehel Chrome´i brauseriga, 32% Firefoxiga ja 6% Safariga.

Seade - 94% oli veebis desktop-seadmega, 4% mobiiliga ja 2% tahvliga.

Toimetus ja kaasautorid said igatahes nüüd palju kasulikke näpunäiteid, aitäh, lugejad. Proovime suunduda soovituste järgi.

Ning lõpetuseks:
Head Uut Aastat!

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.