Augustis sündis uus telefonimüügi rekord Eestis

Augustis osteti väga palju telefone - ja ega siin polegi midagi imestada, sest septembris algab kool. Ja ka puhkused said läbi. Kes kaotas mobiili ära, kes jättis reisile minemata ja ostis hoopis uue nuhvli. Uuringufirma numbrid kinnitavad neid oletusi.

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi augustis Eestis 33 600 uut telefoni, mis on tänavuse aasta kõrgeim tulemus. 

GFK andmetel olid müüdud seadmetest 80 protsenti nuti- ning 20 protsenti nuputelefonid. Rahaliselt moodustasid nutitelefonid 96 protsenti kogu Eesti jaeturul müüdud mobiilidest.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul oli nutitelefonide osakaal müügist augustis läbi aegade kõrgeim.

“Praegu kasvab ülemaailmselt kõige rohkem suurte, enam kui 5-tollise ekraaniga nutiseadmete populaarsus, moodustades pea poole 2015. aasta esimeses kvartalis müüdud nutitelefonidest. Ka Eestis kasvab suurte telefonide müük, kuid augustis olid GFK andmetel sellised siiski vaid viiendik müüdud seadmetest,” ütles Seema ja lisas, et koos meedia ja televisiooni liikumisega internetti jõuab suurte ekraanide trend varsti ka Eestisse.

Kristjan Seema sõnul on teine suur muutus valdkonnas 4G seadmete müügi kiire kasv ja Eesti on selles osas esirinnas: “Kui aasta esimeses pooles olid maailmas müüdud nutitelefonidest 4G toega ligi pooled, siis näiteks Eestis oli augustis neljast müüdud nutitelefonist kolm 4G võimekusega,” lisas Seema.

“Kolmas trend on odavate ja korraliku kvaliteediga nutitelefonide valiku ja müügi jätkuv kasv,” rääkis Seema.

Augustis oli telefoni keskmine kättesaamishind Eestis 243 eurot. Kokku müüdi Eestis augustis mobiiltelefone 8,1 miljoni euro väärtuses, mis on tänavuse aasta kõrgeim tulemus.

Koguseliselt on tänavu kaheksa kuuga Eestis müüdud sama palju telefone kui mullu, kuid rahaliselt on turg tõusnud 19 protsenti, ulatudes 55 miljoni euroni.

Pildil on üks suurima ekraaniga telefonidest, 6-tolline Huawei Ascend Mate 7.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.