Ajad muutuvad: SMS-i asemel saadetakse uusaastaõnnitlusi Instagrami või FB Messengeriga

Mäletate veel aegu, kui aastavahetusel olid mobiilivõrgud üle koormatud, kuna kõik saatsid uusaastaõnnitlusi SMS-iga? Nüüd enam midagi üle koormatud pole, küll aga võib meie tähelepanu olla ülekoormuse all, kuna suhtlusvõrgustikes käib tohutu sõnumivahetus ja "Head uut aastat!" soovimine. Sel aastavahetusel edastati varasemast enam õnnitlusi Instagramis ja Facebook Messengeris, näitas Elisa võrgustatistika analüüs. Jätkuvalt saadavad eestlased uusaastatervitusi ka SMSi teel ja helistades, kuid seda vähenevas trendis.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul  kasvas sotsiaalmeedia sõnumineerimine aastavahetusel poolteist korda. „Sel aastal õnnitleti üksteist uue aasta saabumise puhul palju rohkem sotsiaalmeedia kanalites ja vähem sõnumite teel,“ tõi Mailiis Ploomann välja uue trendi uusaastatervituste edastamisel. „Kõige enam kasutasid Elisa kliendid uusaastatervituse edastamisel Instagram`i ja sellele järgnes Facebooki Messenger.“

Kõnede ja sõnumite saatmise trende vaadates selgus, et võrreldes eelmise aastavahetusega langes veidi nii tehtud kõnede kui ka saadetud SMS-ide arv. „Kõnesid tehti käesoleval aastavahetusel 6% vähem ning SMS-e saadeti 14% võrra vähem,“ ütles Mailiis Ploomann.

Kui aga võrrelda sõnumite saatmist harilike päevadega, siis oli aastavahetusel saadetud SMS-ide arv ikkagi märkimisväärselt kõrgem. „Sõnumiliiklus kasvas tavapäevadega võrreldes 72% ning eriti aktiivselt saadeti uusaastasoove uue aasta esimesel tunnil ehk kell 00.00 kuni 01.00,“ rääkis Elisa telekomiteenuste valdkonna juht.

Ka kõneliikluses oli aastavahetusel aktiivsem ajavahemik, mil see kasvas tavapärasega võrreldes pea kaks korda poole tunni jooksul peale aastavahetust.

„Üldine sõnumi- ja kõneliiklus näitab siiski kahanemise trendi ning alternatiivina ongi kasutusele tulnud sotsiaalmeediakanalid,“ võttis Mailiis Ploomann kokku aastavahetusel Elisa võrgus toimunu.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.