Latitude59 äriideede võistluse võitis 3D failide jagamise keskkond Fabulonia

Tallinnas toimunud tehnoloogia-iduettevõtete rahvusvahelisel konverentsil Latitude59 toimunud äriideede pitchimisvõistlusel osalenud 20 meeskonna seast tuli võitjaks Tehnopoli Startup Inkubaatoris tegutsev Fabulonia, mis loob keskkonda, kus saab 3D faile jagada nii, et autoriõigused oleksid kaitstud.

Osalenud olid põhiliselt mobiili- ja internetisektoris tegutsevad idufirmad. Kümme neist juba tegutsesid.

Loomulikult on selline koht tulevikus populaarne, sest aina rohkem ostetavate 3D printeritega (ka koju) tahetakse lõpuks midagi huvitavat ka välja printida. Selle asemel, et torrentitest näppama hakata, pakutakse nüüd legaalset korrastatud keskkonda, kust võib leida midagi kasulikku.

Ürituse avakõneleja oli Skype'i üks asutajatest Jaan Tallinn, kes kandis ette oma esitluse sellest, kuidas Skype loodi ja mismoodi saadi üle Skype´i mahakukkumisest - see oli ajal, kui ajalehtede esikülgedelegi jõudsid pealkirjad "Skype is down!"

Startupid said ka väärt nõu rahvusvaheliselt PR-nõustajalt, kuidas ajakirjanike tähelepanu äratada.

Ülejäänud programmi täitsid startupide juhid Eestist ja lähiriikidest ning riskikapitalistide esindajad. Kohal olid riskiinvestorid nii USA-st kui ka mujalt maailmast.

Peale (loodetavasti GrabCADi edu kordavat) parima fabulinoa said auhinnatud ka teised kaks meeskonda. Need olid Flick Diet (Tehnopoli Startup Inkubaator) ning ResoCarb. Flick Dieti idee on koostada personaalne toitumiskava vastavalt inimese soolestikus elavatele bakteritele ning ResoCarbi idee on teha põlevkivist süsinikkiudu.

Auhindadeks olid erinevad teenused Google Cloudi Platformilt, US Market Access Centerilt ning paljudelt teistelt.

Latitude59 toimus sel aastal koos Euroopa Innovatsiooniakadeemiaga ning Mini Seedcamp Tallinna üritusega. Üritus toimub teist aastat järjest Garage48, Tehnopoli, MobileMonday Estonia, EASi ning TTÜ koostöös.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.