Pool meie ekraaniajast kulub meelelahutusele

Pool meie igapäevasest ekraaniajast kulub meelelahutusele, selgub Gartneri uuringust. Meelelahutuse hulka kuuluvad mängude mängimine, raamatute lugemine, teleprogrammi vaatamine, muusika kuulamine, videote vaatamine. 

Ülejäänud ekraanivaatamisest 26 protsenti kulub e-kirjade saatmisele ja suhtlusele. "Tootmiseks" kulub 15 protsenti ajast (siia hulka arvestati videotöötlus, blogipostitused), 9 protsenti aga info otsimisele.

"Inimesed kulutavad aina rohkem meelelahutusele ja tegelevad mitme tegevusega samaaegselt, seega tundub, et oleme jõudnud multitaskingu ühiskonda," ütles uuringut kommenteerides Gartneri analüütik Meike Escherich. "Näiteks tahvelarvutite kasutajad on tahvli taga enamuse õhtusest ajast, keskmiselt 7 ja 10 vahel. See vihjab, et tahvlit kasutatakse täiendavalt televiisori vaatamisele."

Uuring viidi läbi juulis 2013, vastasid 726 tahvliomanikku USA-s, Suurbritannias ja Austraalias. Selgus, et vastajad veetsid keskmiselt 4 tundi päevas oma seadmete ekraanide ees. Arvestati tahvleid, nutitelefone ja arvuteid, kuid ei arvestatud televiisoreid, mängukonsoole, e-lugereid ja MP3-pleiereid. 

Apple´i ja Samsungi tahvlite omanikud veetsid teistest rohkem aega - iga päev lisaks 30 minutit - oma seadmete taga meelelahutust tarbides, Apple´i tahvlite omanikest 80  protsenti kasutavad oma tahvlit 10 või rohkem kordi päevas.

“Teised tahvlitootjad peaksid mõtlema, miks nende toodete taga kasutajad vähem aega veedavad,” ütles Gartneri uuringute direktor Annette Jump, "kui kasutajad ei tarbi oma seadmeid regulaarselt ja pidevalt, siis suure tõenosusega nad omale jörgmist seadet ei osta."

Jump soovitab tahvlimüüjatel reklaamida tahvleid kui meelelahutusseadmeid mängude mängimiseks või lisaekranilt videote vaatamiseks, sest nendeks tegevusteks on rohkem turgu.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.