CeBITil on sel kevadel Hiina pidu

Kevadekuulutaja CeBIT algab sel aastal 16. märtsil ja kestab viis päeva. Mõnikord on siis veel lumesadu oodata, mõnel kevadel juba esimesed lilled tärkavad. Mis ilm seekord tuleb, seda veel ei tea, küll aga on juba eelmise aasta lõpust teada, et Hannoveris korraldatava CeBIT-i partnerriigiks saab Hiina.

Miks just Hiina? CeBITil käinud ilmselt juba aimavad. Iga aastaga on see meeletult kirju hall, kus müüakse Hiinast pärit OEM-tooteid ja komponente ja kuhu saab sisse spetsialisti kutsega, aina suurenenud. ka muudes hallides laienevad Hiina tootjate pisikeste bokside kvartalid, sekka ka suured tuntud maailmanimed nagu Huawei ja lenovo. Hiina on maailmas suuruselt teine IT-turg peale USA-d ja ilmselt tuleb kõige rohkem IT-kaupu just Hiinast.

Siin on CeBIT kokku pannud info selle aasta partnerriigi kohta ja ongi selgem, miks seekord saabub Hannoveri messile kevad koos Hiina peoga.

  • Eelmisel aastal oli Hiinast 515 eksponenti 11 000 rutmeetril messipinnal, rohkem kui ühestki teisest riigist.
  • Brasiilia järel on Hiina kõige kiirema IT-turu kasvuga riik.
  • Hiina on maailmas suuruselt teine IT-turg USA järel
  • Neljast maailma tuntuimast IT-kaubamärgist kaks on Hiinast ja nende populaarsus kasvab kiiresti: 1. Apple 2. Samsung 3. Huawei 4. Lenovo.
  • Hiina e-kauplemiskeskkond Alibaba tuli bärsile rekordilise hinnaga - Alibaba.com-i omanik on kolmekümne maailma rikkaima inimese seas.
  • Hiina IT turg kasvab üle 7 protsendi aastas, maailmas on kasv 2 protsenti.
  • IT-riistvaraturg kasvab Hiinas üle 10 protsendi aastas.
  • Hiinlased teevad võrgus järgmisi asju: 83% suhtleb online suhtlustarkvaradega, 80% tegeleb otsinguga, 78% kuulab striimingumuusikat.
  • Aasta jooksul kasvas online-pangandus Hiinas 33%, e-maksed 32%, e-kaubandus 25%.
  • 81% hiinlastest läheb võrku mobiilse seadmega, 70% kasutavad lauaarvutit.
  • keskmine hiinlane veedab Internetis 18,7 tundi nädalas.

Foto: (CC) Dainis Matisons

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.