Gartner ennustab: 3D printimise läbimurre tuleb viie aasta pärast

Gartneri "esimese tehnoloogiamulli tsükli" graafiku järgi kulub 3D printimise massidesse jõudmiseks veel aega tervelt viisaastaku jagu. Tähtsaimad valdkonnad, kuhu 3D printimine kõigepealt jõuab, on meditsiin ja äritehnoloogia.

"Igapäevane 3D printimine on tavakasutajate jaoks veel 5-10 aasta kaugusel," ütles Gartneri asepresident Pete Basiliere. "Praegu on küll umbes 40 tootjat, kes müüvad ärikasutajatele 3D printereid ja lisaks ligi 200 idufirmat, mis arendavad tavakasutajale mõeldud mitmesajadollarilisi 3D printimise seadmeid, kuid ikkagi on veel 3D väljatrükkimine jäänud liiga kalliks."

Gartneri uuringukeskus ennustab kahte võimalikku arengut 3D printimise valdkonnas.

Esiteks, ettevõtete 3D printimise turg saab väga erinevaks tavakasutajate turust. Kahel turul on erinevad vajadused ja need arenevad täiesti erinevas suunas.

Teiseks, 3D printimine ei hakka põhinema ühel levinud tehnoloogial, vaid seitsmel erineval. "Kodune 3D printimine koosneb keerulisest ökosüsteemist, kuhu kuuluvad tarkvara, riistvara ja materjalid, millega prinditakse. Nende kasutamine ei ole niisama lihtne kui tavalisel paberile printeril vaid nupu vajutamine," ütles Basiliere.

Seitse tehnoloogiat omavad erinevate kasutusotstarvete jaoks omi plusse ja miinuseid ning kasutavad erinevaid materjale ja trükivad erinevas suuruses objekte.

Samas on Gartneri sõnul 3D printimisega võimalik vähendada riske tootedisainis prototüüpide valmistamisel ning tooteid saab enne tööstusesse andmist odavamalt katsetada ja testida.

Kahe kuni viie aasta jooksul saabub 3D printimises läbimurre ettevõtete jaoks, ilmub palju 3D skannerite ja -printerite teenuseid pakkuvaid ettevõtteid. Esimesena läheb 3D printimine laiemalt kasutusele meditsiinis proteeside väljatrükil.

Makro-3D printimine ehk väga suurte kehade väljatrükk (näiteks ehituses) ja kooliklassidesse jõudev 3D väljatrükk õppeotstarbel jõuab laiemalt kasutusse umbes 10 aasta pärast. Makro-3D printimine on tehnoloogiliselt alles üsna alguses.

Detailsemat analüüsi vaata Gartneri dokumendist "Hype Cycle for 3D Printing, 2014."

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.