Iga kolmas Eesti kaupmees peab e-poodi

Kumb on lihtsam, kas ehitada pood betoonist, kivist ja puidust või regoistreerida domeen ja hakata ajama e-äri?

Loomulikult on lihtsam valmis saada e-pood. Kolmandik Eesti kaupmeestest ongi e-ärile ka hoo sisse lükanud, ehkki e-riigis võiks see näitaja olla veelgi kõrgem.

Swedbanki kaupmeeste küsitlusest selgub, et seni vaid üksikutes kaubandusvaldkondades tugevalt arenenud e-kauplemine on tänavu tõusnud peaaegu iseenesestmõistetavaks lahenduseks kõigis kaubandussektorites. Konkurentsis püsimiseks tuleb e-kauplustel kõvasti pingutada kiirete tarneaegade ja kauba kohaletoimetamise mugavuse nimel. Sama trendi näitas ka uuringufirma GfK hiljutine uuring.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda sõnul näitab panga korraldatud küsitlus, et e-kaubandusega tegeleb ligi kolmandik Eesti kaupmeestest. „Kaupmeeste endi hinnangul kasvab järgneval kolmel aastal e-kaubanduse osakaal kaubanduses nii Eesti kui välismaistest e-poodidest tehtud ostude põhjal koguni 21 protsendini,“ märkis ta.

„Kuigi esmapilgul võib e-kaubandus tunduda suhteliselt lihtsa ja riskivaba ärina, siis tegelikkuses peavad tõsised e-kauplejad arvestama piisava valiku hoidmiseks nii laoseisu finantseerimise kui ka laopidamise kuludega. Kui laia ja soodsa kaubavaliku ning lühikese tarneaja tingimused on täidetud ning veebikaupluse lehekülge on tellimiseks mugav kasutada, ei tohiks edukat e-äri enam miski takistada ning klientide lojaalsus on praktiliselt garanteeritud,“ selgitas Peda.

Swedbanki kaubandusettevõtete küsitluses osales ligi 150 erineva suurusega jaekaubandusettevõtet.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.