Bloom! Ja toit on valmis! Selgus Electroluxi tulevikulahenduste disainikonkursi võitja

Igal aastal valib Electrolux välja mõned ulmelised tulevikulahendused, mida võiks kunagi arendama hakata. Paljud neist on keskendunud disainile ja pole tänapäeva tehnoloogia juures veel valmis ehitatavad. Kui mõned võivad varsti meie kodudesse tulla. Võib-olla ka selleaastased võitjad...

Eile õhtul kuulutati pidulikul finaalüritusel Helsingis välja rahvusvahelise disainikonkursi Design Lab võitja, kelleks sel aastal valis žürii Suurbritanniast pärit tudengi Jordan Lee Martini kontseptsiooni “Bloom” – see on tulevikulahendus lastele, mis aitab neil õppida toiduvalmistamist lõbusal viisil. Kokku esitati sel aastal konkursile üle 1 500 kontseptsiooni.

“Bloom” on kontseptsioon, mis loob silla praktilise ja digitaalse hariduse vahel. Lahendus edendab lõbusal moel õigeid harjumusi toiduvalmistamisel. Žürii esimehe ja Electroluxi disainiosakonna asepresident Lars Eriksoni sõnul on tegu esteetiliselt meeldiva kontseptsiooniga, mis baseerub reaalsetel vajadustel ja olemasolevate tehnoloogiate nutikal rakendusel; sel on mitmeid kasutusvõimalusi ning see pakub lastele inspiratsiooni, harib ja suhtleb nendega nii emotsionaalsel, digitaalsel kui ka füüsilisel tasandil.

Teise koha vääriliseks tunnistatud Leedu disainitudengi Dominykas Budinasi kontseptsioon “Airshield” on lapsekäru, mis loob puhta mikrokliima. Žürii leidis, et antud ideel, mis baseerub olulisel vajadusel ning kasutab saadavalolevaid tehnoloogiaid, on olemas kohene turupotentsiaal, panustades laste tervisesse ning omades potentsiaali päästa elusid.

Kolmanda koha pälvis Lõuna-Korea tudengi Jeongbeen Seo kontseptsioon “QH” – see on õhupuhastaja ja hularõngas ühes seadmes. Žürii leidis, et tegu on ajatu disaini ja kõrge esteetilise väärtusega kontseptsiooniga, mis toob ikoonilise toote 21. sajandisse ning on ühtaegu nii inspireeriv kui ka intrigeeriv.

Rahvalemmiku auhinna võitis 3 400 häälega kontseptsioon “Weaver”, mille autoriks on Larissa Trindade, tudeng Brasiiliast. 

Rohkem informatsiooni www.electroluxdesignlab.com ning www.youtube.com/electrolux.

Sel aastal juba 13. korda toimuva Electrolux Design Lab disainikonkursi peateemaks oli tervislikud ja rõõmsad lapsed ning alateemadeks õhu puhastamine, kulinaarne nauding ning rõivahooldus.

Kogu protsess oli selline

Konkursile esitati kokku üle 1 500 kontseptsiooni enam kui 56 riigist üle kogu maailma. Konkurss viidi läbi kolmes etapis: esmalt valiti top 100, seejärel top 35 ning finaali pääsesid parimad kuus kontseptsiooni. Oma lemmiku said valida kõik veebis toimuval rahvahääletusel. 

Electrolux Design Lab 2015 žürii hulka, kes valisid võitja kuue parima hulgast, kuuluvad Electroluxi disainiosakonna asepresident Lars Erikson, Helsingi disaininädala programmijuht Hanna Harris ning disainivaldkonna ettevõtja ja Roder Innovationi tegevjuht Fredrik Magnusson.

Peaauhind on pooleaastane tasustatud praktikakoht Electroluxi globaalses disainikeskuses ning 10 000 eurot. Sealjuures on oluline märkida, et pooled võitjatest on jätkanud tööd Electroluxi disainikeskuses ka peale praktikaperioodi lõppu. Teise koha auhind on 6 000 eurot ning kolmanda koha puhul on auhinnaks 4 000 eurot. Lisaks valitakse veebis ka rahvalemmik, kes saab 2 000 euro suuruse auhinnaraha.

Kuus finalisti

Voris – robot, mis õpetab lastele rõivahoolduse olulisust. Autor: Martha Fabiola García Bustos, Mehhiko.

Q.H[Quadruple H] – õhupuhastaja ja hularõngas ühes seadmes. Autor:Jeongbeen Seo, Lõuna-Korea.

Future Classroom – interaktiivne ja isemajandav köök; kasutamiseks hariduslikel eesmärkidel. Autor: Tobias Tsamisis, Ungari/Saksamaa.

Air Shield – lapsekäru, mis loob puhta mikrokliima. Autor: Dominykas Budinas, Leedu.

Bloom – sild praktilise ja digitaalse hariduse vahel. Lahendus edendab lõbusal moel köögis õigeid harjumusi. Autor: Jordan Lee Martin, UK.

Plato – robot, mis aitab lapse eest hoolitseda. Autor: Mary Pilyugina, Venemaa.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.