Eestis osteti nutitelefone eelmisel aastal natuke rohkem ja kallimalt

Eestis osteti natuke rohkem telefone arvutliselt, kuid raha kulutati tunduvalt rohkem kui üle-eelmisel aastal ehk 2014. Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi aastal 2015 Eestis jaemüügis kokku 294 000 ja 2014. aastal 284 000 nutitelefoni. Võrreldes üle-eelmise aastaga kasvas nutitelefonide müük seega kolme protsendi võrra.

Suuremat kasvu näitas aga nutitelefonide müügikäive: aastaga 23% võrra. 2015. aastal ulatus nutitelefonide müügikäive 87 ja 2014. aastal 71 miljoni euroni.   

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on nutitelefonid tegemas võidukäiku. „Kuna inimesed soetavad endale juba teist või kolmandat nutitelefoni, siis pole nende jaoks niivõrd oluline enam soodne hind, vaid see, kui hea funktsionaalsusega on seade,“ märkis Andrus Hiiepuu. 

Uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel näitas eelmisel aastal jätkuvat kasvu ka 4G toega telefonide müük, moodustades eelmise aasta lõpuks müüdud nutitelefonidest 90%.  Aasta varem oli vastav näitaja 65%.

Elisas ostetakse 91% nutitelefone, 100% 4G-ga

Elisa klientide selgeks eelistuseks olid 2015. aastal 4G Internetiga nutitelefonid. Elisas ulatus nutitelefonide osakaal uusmüügist mullu 91%-ni, mis tähendab, et kümnest Elisa kliendist üheksa eelistas nutitelefoni. Kõik Elisas müüdud nutitelefonid olid 4G Interneti võimekusega.

Nuti- ja mobiiltelefonide jaeturg kokku näitab GfK statistika alusel tükilise müügi vähenemist. „Selle trendi taga ongi nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemine. Näiteks ainuüksi Elisa müüs nuputelefone võrreldes tunamullusega pea kaks korda vähem,“ märkis Andrus Hiiepuu.

Eestlastel on taskus üha kallimad telefonid, ostetakse juba vähem

GfK Retail and Technology analüüsi järgi oli telefonide müügikäive eelmise aasta detsembris aga mullusega võrreldes küll 17 protsendi võrra suurem, kuid arvuliselt müüdi telefone ligikaudu kümendiku võrra vähem.

“Inimeste selge eelistus kuulub suurema ekraani ja parema kaameraga telefonidele, mis omakorda on ka kallimad,” kommenteeris Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema eelmise aasta lõpukuu tulemusi ning lisas, et ühe seadme keskmine müügihind tõusis Tele2 puhul aastaga 18 protsenti, samal ajal kui koguturul oli see näitaja koguni 31 protsenti. “Detsembris tegid Tele2 müügis võimsa kasvu Apple nutitelefonid, kuid suurima müügikasvuga mudeliks tõusis Huawei P8”.

Nuputelefonide ja tahvlite turg kahaneb

Nuputelefonide müük on GfK statistika kohaselt kuude lõikes ainult langenud ning detsembris moodustasid nutitelefonid kõigist müüdud seadmetest 82 protsenti. “Suurema ekraaniga multifunktsionaalsete telefonide müügikasv on samas langetanud tahvelarvutite populaarsust ning eelmise aastaga võrreldes kukkus müük nii seadmete arvu kui käibe poolest Tele2-es koguni 28 protsenti,” kommenteeris Seema.

Nupu- ja nutitelefone kokku müüdi juba vähem

Uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi aastal 2015 Eesti jaeturul kokku 389 300 nuti- ja mobiiltelefoni, mis on 3% vähem kui aasta varem. Samas kasvas telefonide müügikäive kokku 20%, ulatudes 2015. aastal 91 ja 2014. aastal 75,6 miljoni euroni. Aastal 2014. müüdi Eestis 401 700 nuti- ja mobiiltelefoni.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.