Kas sinu internetikäitumine on turvaline? Testi end

Noored mõistavad täiskasvanutest paremini küberohtude ohtlikkust, ent vanema põlvkonna kasutajad käituvad Internetis palju ettevaatlikumalt, selgus uuringust, mille viis läbi B2B International spetsiaalselt Kaspersky Lab jaoks 2015. aastal.

Eile tähistati rahvusvahelist turvalise Interneti päeva (ingl k Safer Internet Day), mis kehtestati Euroopa Komisjoni otsusega 2004. aastal eesmärgiga ühendada riigi, avalike ja erapoolte jõud teadmiste parendamiseks internetitehnoloogiate turvalisest ja vastutustundlikust kasutamisest.

Vastavalt 2015. aastal läbiviidud Kaspersky Labi uuringu andmetele mõistavad kuni 24 aasta vanuses kasutajad vanemast põlvkonnast paremini, mis võiks osutuda nende arvutite, tahvelarvutite või nutitelefonide kahjutoova tarkvaraga saastamise allikaks – üksnes 13% noortest kasutajatest ei osanud eeldada, kuidas oli infitseeritud nende seade, samas kui 45+ vanusekategooria kasutajate seas jõudis see näitaja 26%ni.

Vaatamata väiksemale teadlikkusele küberohtude allikatest käituvad vanema põlvkonna inimesed Internetis kaalutletumalt ja tähelepanelikumalt. Nõnda näiteks edastavad online´is avameelseid isiklikke pilte ja videoid 22% noortest kasutajatest ning vaid 6% üle 45 aasta vanused inimesed. Ning privaatset kirjavahetust kõikides kättesaadavates äppides peavad, vastavalt kübertundmise testi andmetele, 70% vastajatest vanusekategoorias 18–24 ning üksnes 45% – kategoorias 45–54.

Lisaks suhtuvad noored kergemeelsemalt äppide installimisse ja failide allalaadimisse. Nõnda ei loe installimisakende sisu, vajutades lihtsalt „edasi, edasi, nõus, edasi“, 27% noortest kasutajatest ja üksnes 14% täiskasvanutest. Aga selline tähelepanematus võib viia mittesoovitud andmete imbumiseni seadmesse, mittevajaliku lisatarkvara installimiseni ja operatsioonisüsteemi häälestuste muutmiseni.

Kas käitud Internetis ettevaatlikult? Läbi see test ja saad teada:
https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.