Lugejad andsid jälle suuna - AM lugejaküsitluse tulemused selgunud

Jälle sai läbi iga-aastane lugejaküsitlus, mis kulmineerub umbes Vabariigi aastapäeva paiku. Nagu iga kord, uurisime ka seekord, mida võiks paremaks teha ja kes on AM.ee lugejad (ja mida nad veel loevad).

Tulemused on sellised.

Mis teemadel võiks AM rohkem kirjutada?

  1. tooteteste võiks olla rohkem
  2. välismaa tehnoloogiauudistest
  3. tulevikulahendustest
  4. Eesti tehnoloogiauudistest
  5. rohkem nõuandeid lihtsale arvutikasutajale
  6. arvutimängudest
  7. tehnoloogiavaldkonna persoonidest
  8. telesaateid võiks teha
  9. autodest, kodumasinatest ja muust tehnikast ka
  10. IT-ärilahendustest
  11. idufirmadest

Mida siin kommenteerida? Tundub, et idufirmadest on paljudel küll saanud, nendest ei taheta nii palju kuulda kui näiteks tootetestidest, mis on kõige nõutum žanr. Proovime seda jätkata, kui ikka rohkem tooteid testi saame. Eks see nõuab ka kirjutajatelt palju aega, sest niisama ühe õhtuga asja tavaliselt ära ei testi.

Millest veel? Sellele küsimusele vastati, et Hiina IT imedest, konkreetsetest kasulikest programmidest, nt. arvuti korrastamine-kaitsmine, selle vajadus eri op.süst-des, jne. Samuti uutest trenditest IT-maastikul maailmas (nt devops, uued arenduse metoodikad jne). Videoarvustusi oodatakse ka, rohkem interaktiivsust, oma raadiosaadet (podcast), kirjutisi serveritest.

Mis rubriigid on AM-ist sootuks puudu?

Tõesti, Linuxist ja droonidest oleme vähe kirjutanud (linkidel selle teema kõige popimad lood), samuti tahab lugeja enam lugusid (kodu)automaatikast asjade Internetist, "tee ise" (DIY) teemadel, arvutisüsteemide ehitamisest ja arendamisest, mikrokontrollerite kasutamisest, progemisest (nt ülevaated kasutatavatest keeltest, eelistest-puudustest, trendid). Sealhulgas ka mikrokontrolleritele softi tutvustusi, millest eesti keeles eriti keegi ei kirjuta.

AM lehel käiakse kõige rohkem 1-2 korda nädalas See on selge vihje toimetusele, et peame rohkem (head) sisu tegema, et tuldaks tagasi ikka vähemalt kord päevas.

Millisest kanalist AM.ee artikleid loed?

Muidugi loetakse AM.ee lugusid kõige enam AM.ee veebist. Järgnesid...

  1. Facebook
  2. Delfi Forte
  3. mõni muu uudistesait
  4. Twitter
  5. Eesti Päevaleht

Milliseid tehnoloogiaväljaandeid veel loed?

Huvitav on teada, milline näeb välja Eesti tehnoloogiaväljaannete maastik, küll AM.ee lugejate jaoks, aga ehk seegi annab mingi trendi, mida loetakse. Mainitud said sellised väljaanded - mainimiste arvu järjekorras.

1. Delfi Forte
2. Kiip.ee
3. Tehnika.postimees.ee

4. Kahvel.ee
5. Digitark
6. Ajakiri Digi
7. Geenius.ee
8. Photopointi ajaveeb
9.-10. Hinnavaatlus
9.-10. Novaator
11. Digitest.ee
12. BattleIT.ee
13. Arvutikaitse.ee
14. Ajakiri Imeline Teadus
15. Äripäeva ITuudised
16. Ajakiri Tehnikamaailm
14. Ajakiri Horisont
15. Tehnikapilk.ee

Ametitest mainiti vastajate poolt küsitluses enam kui üks kord infotehnoloogiaspetsialisti, keskastme juhti, elektroonikapoe müüjat ja tehnoloogiaajakirjanikku. Kolmandik olid kõrgharidusega, ülejäänutest olid esindatud nii õpilased, tudengid kui keskeriharidusega vastajad enam-vähem võrdselt.

Lugejate kohta vaatasime lisaks Google Analyticsi pakutavaid kogutud andmeid:

Nagu näha, loevad kõige rohkem 25-34 aastased. Neist 46% on naised ja 54% mehed. 91% on Eestist, 2,7% Soomest, 1% USA-st ja ülejäänud mujalt: Rootsist, Saksamaalt, Taist, Prantsusmaalt, Suurbritanniast, Norrast jne.

82% on Windowsikasutajad, 8,3% Mac-i, 4,7% Linuxi, 3,6% IOS-i kasutajad, mobiilsetest seadmetest käiakse lehel Apple iPadiga (60%), Microsoft Windows RT Tabletiga (14%), Apple iPad Airiga (2,8%) ja järgnevad mõne protsendiga teised tooted.

Kuid nüüd veel ühe tähtsa asja juurde. Lubasime kõigi vastanute vahel välja loosida ACME akupanga. Loosikastis sobratud, sattus seal näppu... jah, tegelikult muidugi oli fortuunaks funktsioon RAND() ja selle esimese tulemi põhjal sai akupanga endale Jüri V - ametilt insener. Toimetus võtab võitjaga ühendust ja lepib kokku, kuidas akupanga üle anname.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.