Giles Nelson: reaalajainfo peidab endas miljoneid dollareid

Oktoobris külastas Helmese kutsel Eestit Progressi CTO Giles Nelson, kes sai siin kokku Eesti suurettevõtete IT-juhtide ning IT-turbe spetsialistidega. Teemaks oli "vastutustundlik protsessijuhtimine" ehk kuidas kiirelt andmetest kõik vajalik kätte saada ja seda õigesti hallata.

Keeruline teema nõudis pikemat lahtiseletamist, mille lühendatud kujul sai nüüd ka Arvutimaailm. 

Helmese kutsel Tallinna külastanud ühe maailma juhtiva äritarkvara tootja Progress Software´i CTO, visionäär ning üks Apama tehnoloogia loojatest – dr. Giles Nelson. Dr. Nelson jagas siinsete suurettevõtete IT ning turvaspetsialistidele Progressi nägemust tulevikuärist ning tõi näiteid sellest, kuidas reaalajas info kasutamine võib suurettevõttele säästa kohe miljoneid dollareid.

„Kui Sa ei tea, mida Su kliendid teevad praegu ja mis on hetkel töös olevatest tellimustest kõige prioriteetsem, siis ei tee Sa oma äri nii hästi kui saaksid,“ selgitas Nelson reaalaja andmete kasutamisest tekkivat konkurentsieelist. „Kui näiteks finantsasutuse laenuspetsialistil on samal hetkel saabunud 2 päringut – üks eraisiku arvelduslaenu osas 5000 USD ning teine ettevõtte laenu osas 500 000 USD, siis äriliselt oleks mõistlik alustada teenindamist ärikliendist, mis on ettevõttele kasumlikum. Kui aga ettevõttel puudub info selle kohta, mis tellimused parasjagu järjekorras ootavad, siis ei saa neid ka prioritiseerida,“ toob ta näite pangandusest.

Enamusel ettevõtetest puuduvad vajalikud mehhanismid reaalaja info jälgimiseks ja töötlemiseks. 2009. aastal 400 Põhja-Ameerika ja Euroopa ettevõtte seas läbi viidud uuringust selgus, et 94% ettevõtetest peab reaalajas operatiivset reageerimist äriliselt kriitiliseks. Pea sama palju leidis, et neil on vajadus lähemalt teada klientide vajadusi, et pakkuda neile personaalsemat teenust. Seevastu kõigest 8% vastanutest kinnitasid, et olemasolevad infosüsteemid võimaldavad neil reaalajas toimuvatele sündmustele reageerida.

Just RPM – responsive process management on Progressi käesoleva hetke kõige kuumem lahendus klientide äriprobleemidele. Dr. Nelson on olnud Progressi complex event processing lahenduse Apama loomise juures ning puutunud seetõttu kokku arvukate näidetega lahendustest, kus reaalaja andmete põhjal otsuste tegemine on toonud kaasa kohese tulu.

„Näiteks võin tuua lahenduse Itaalia telekomi sektorist, kus meie klient kaotas iga päev üle miljoni euro kuna ei suutnud piisava kiirusega kontrollida kõnekaartide limiiti, et piirata helistamine klientidele, kelle saldo oli jõudnud nulli. Peale vastava lahenduse juurutust sai 7 miljoni kasutajaga telefonioperaator miljonite eurode suurusest päevasest kulust priiks.“

Ka Eestis on Progressi Apamat äriprobleemide lahendamiseks kasutatud. Kohtumisel Giles Nelsoniga rääkis SEB IT hooldusdivisjoni direktor Rein Rüüsak, kuidas nad Progressi tehnoloogia abil maksepettuste avastamise lahenduse lõid. Kuigi lahenduses on kasutuses olnud küllaltki lühikest aega, on süsteemi kasutajad selle poolt pakutavate võimalustega rahul.

Forrester Wave on hinnanud Progress Software Apamat maailma parimaks complex event processing tehnoloogiaks. Complex event processing tehnoloogia võimaldab reaalaja käitumismustreid jälgida ning tehtud järeldusi äriprotsessides ning otsustamisel sisendina kasutada.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.