Kas auto puhul usaldada Jaapani töökindlust või Saksa insenerikunsti? | AM.ee

Kas auto puhul usaldada Jaapani töökindlust või Saksa insenerikunsti?

Pilt

(Sisuturundus)

Auto valimine ei ole kunagi lihtsalt praktiline ost, vaid see on segu emotsioonidest, vajadustest ja ka tulevikku vaatavast kalkulatsioonist. Eriti siis, kui pilk liigub turule, kus valitsevad kasutatud autod, tuleb teha otsus, mis peaks vastu nii argipäeva sõitudele kui ka ootamatutele olukordadele. Eesti turul kerkivad kõige sagedamini esile kaks tugevat koolkonda: Jaapan, eesotsas Toyotaga, ja Saksamaa, kus troonib Volkswagen koos teiste tuntud brändidega.

Jaapani filosoofia – lihtne ja vastupidav

Toyota nimi on eestlaste seas peaaegu sünonüüm sõnale töökindlus. Pole juhus, et just Toyota mudelid domineerivad kasutatud autode edetabelites. Avensis, Corolla ja RAV4 on aastate jooksul tõestanud, et kui hooldus on regulaarne, kestavad need autod kümnete tuhandete kilomeetrite kaupa ilma suuremate üllatusteta.

Jaapani tootjate tugevus peitub nende mõtteviisis: „mida lihtsam lahendus, seda väiksem risk”. Elektroonika on ehitatud pigem konservatiivselt ja praktiliselt – vähem „vigureid”, kuid rohkem vastupidavust. See tähendab, et keskmine autojuht seisab harvem silmitsi ootamatu elektroonikaveaga, mida ehk mõne teise margi puhul võib ette tulla sagedamini. 

Ka hoolduskulude poolest on Jaapani autod üldjuhul soodsamad: varuosi leidub laialdaselt, töökojad tunnevad mudeleid hästi ja remont võtab vähem aega. Just see teeb Toyotast populaarse valiku nende seas, kes otsivad taskukohast ja muretut sõidukogemust.

Saksa täpsus – insenerikunst emotsiooniga

Kui Jaapan pakub töökindlust ja lihtsust, siis Saksamaa paneb rõhu tehnilisele täpsusele ja sõiduelamusele. Volkswagen Passat, Golf või Tiguan on Eestis ühed tuntumad mudelid, mida hinnatakse stabiilse juhitavuse, võimsa mootori ja kvaliteetse viimistluse poolest.

Maanteel paistab Passat silma stabiilsuse ja mugavusega, pakkudes juhile kindlust ja rahulikku kulgemist. Sama joont kannab edasi ka elektriline Volkswagen ID Buzz, mis ühendab retrodisaini modernse elektritehnoloogiaga, näidates Saksa tootjate suutlikkust tuua turule täiesti uue põlvkonna elektrisõidukeid.

Saksa autode pidamisel tuleb aga arvestada, et nende hooldus ja varuosad on tavaliselt kallimad kui Jaapani konkurentidel. Näiteks diiselmootoriga Volkswageni puhul võib kõrgsurvepumba või turbokompressori rike tähendada sadu või isegi tuhandeid eurosid lisakulusid. Samuti on elektroonika keerukam, mis võib teinekord tähendada pikemat tööaega teeninduses. Just see teeb Saksa autodest masinad, mis pakuvad sõidunaudingut ja prestiiži, kuid eeldavad omanikult ka valmisolekut veidi suuremateks kuludeks.

Kumb valida?

Otsus sõltub sellest, mida autolt kõige rohkem ootad. Kasutatud autode turul on valik lai ja igal mudelil oma taust. Kui tähtsaim on töökindlus, madalad ülalpidamiskulud ja teadmine, et auto peab vastu ka pärast kümnendit kasutust, on Toyota ja teised Jaapani brändid igati turvaline valik.

Kui aga väärtustad sõidunaudingut, täpset juhitavust ja pisut rohkem prestiiži, tasub pilk pöörata Saksamaa poole. Volkswagen ja tema konkurendid pakuvad elamust, mis muudab iga sõidu erilisemaks ning lisab rooli taha ka emotsiooni, mida igapäevaautos alati ei kohta.

Miks just kasutatud autod on täna targem valik?

Eesti autoostja mõtleb ratsionaalselt. Uue auto väärtus langeb juba esimestel aastatel märkimisväärselt, mistõttu on kasutatud autod enamasti praktilisem valik. Sealjuures on oluline teada, millised mudelid hoiavad turul oma väärtust ja millised mitte.

Toyota ja Volkswagen on kaks brändi, mis püsivad järelturul kõrges hinnas. See pole juhus, vaid märk nende usaldusväärsusest. Corolla on tuntud vastupidavuse ja väikeste kulude poolest, Passat seevastu mugavuse ja praktilisuse poolest. Mõlemad sobivad hästi Eesti teeoludesse ja on aastate jooksul ennast korduvalt tõestanud.

Kasutatud auto pakub võimalust soetada kvaliteetse ja hästi varustatud masina oluliselt soodsama hinnaga kui uus sõiduk. See on ka põhjus, miks üha rohkem eestlasi eelistab just seda teed minna, sest see on kompromiss hinna, kvaliteedi ja reaalse väärtuse vahel, mis püsib ka tulevikus.

Lõppkokkuvõttes ei määra auto väärtust ainult selle päritoluriik, vaid see, kuidas see on ehitatud, hooldatud ja kasutatud. Usalda oma vajadusi, sest auto valik on nagu suhe, see peab sobima just sinule.