Mängud

Mängud on AM-is tagasi. Mänguteoreetiline ja praktiline rubriik, mis kajastab levinud trende mängudes, loo jutustamise probleeme, mänguteooriat ja selles vallas tehtud edusamme.


VIDEO: mängude graafika on sama hea kui elu ise, kuhu edasi?

Arvutigraafika on paarikümne aastaga päris elule aina lähemale tulnud ja nüüd võib öelda, et vähemalt ekraanipikslite tasemel on saavutanud mängude graafika sama kvaliteedi, nagu videoülekandel. Juuresolevas Project CARS vs Real Life videos pole enam võimalik eristada, milline pilt on arvutimängust, milline päris-elust. Võib-olla on mängupilt isegi natuke tõetruum ja elulisem?

Aprillinaljad algavad: IKEA jõudis juba lastevanemad välja vihastada

Saabuv 1. aprill on firmad täistuuridel nalju pannud tootma juba päev varem, sest naljapäev laupäev on puhkepäev ja turundusosakonnad siis puhkavad. Aprillinaljad ilmuvad juba praegu: skandaalse teoga on hakkama saanud IKEA Singapur, postitades pildigalerii tuntud mööblipoe uuest laste mängunurgast, mida kutsutakse Smålandiks: senised arendavad mänguasjad ja värvikirev mängutuba on asendatud tühja platvormiga, millel väikestes kookonites saavad lapsed nutiseadet näppida.

Paranoia või mitte: jälgitakse kõikjal, mänguasjadest südamestimulaatoriteni

Kui varem võis sõpra, kes rääkis enda salajasest jälgimisest vaadata kui kergelt vaimses mõttes hälbinut, siis nüüd võib sellisel paranoia küüsis vaevleval tuttaval isegi õigus olla: tõepoolest, meid kõiki on võimalik jälgida, meie kodud on täis kaameraid ja mikrofone, võrku ühendatud koduseadmed on tihti olematu turvalisusega ja neisse saab sisse häkkida ka keskpäraste võimetega ründaja. 

Kohalik arvutimängutootja sõlmis Eesti ajaloo suurima kirjastustehingu

Eesti arvutimängutootja ZA/UM sõlmis ülemaailmselt populaarse arvutimängude müügiplatvormi Humble Bundle’iga oma arendatava rollimängu “No Truce with the Furies” investeerimis- ning kirjastamislepingu, mis viib mängu vähemalt kümne miljoni huviliseni.

Ettevõtluskõrgkooli Mainor arvutimängude disaini erialajuhi Kristi Ramoti sõnul on leping arvutimängude kategoorias Eesti suurim ja olulisim kirjastustehing, mis paneb meie mängutööstuse globaalsele kaardile.

VIDEO: Noblessneri valukotta tuleb virtuaalreaalsuse elamuskeskus

Võiks ju arvata, et mis absurdsus - virtuaalreaalsus ei pea kuskil valukojas olema, see on sinu VR prillides, aga tegelikult on ikka ruumi ka vaja. Virtuaalreaalsuse elamuskeskus hakkab pakkuma elamust nii VR-prillidega kui ilma, et tulemus oleks täielikum.

Tallinnas asuvas Noblessneri sadamalinnakus plaanitakse 2019. aastal avada külastajatele Põhja-Euroopa esimene virtuaalreaalsuse elamuskeskus. Selline hakkab plaanitav keskus välja nägema:

Minecrafti eri! võistluse Baltikumi üldvõit tuli Eestisse

Detsembri algul toimunud ülebaltilisel "Minecrafti eri!" võistlusel osales enam kui 3000 noort ning selle üldvõitjaks osutus Eestist pärit meeskond Karl & Co.

Populaarses Minecrafti arvutimängus toimunud ehitusvõistlus kutsus osalejaid rahvusvahelise KoodiTunni nädala jooksul püstitama virtuaalsesse maailma oma Balti naabrite vaatamisväärsuseid. Huvi võitluse vastu oli suur ja lisaks üldvõitjale valiti Eesti, Lätis ja Leedus parimad kolmes vanuserühmas (7-11, 12-15 ja 16-18 aastased).

Kui Robotex tekitas huvi: 5 robotit Jõuluvana kingikotti

Täna lõpeb maailmarekordihõnguline Robotex, kus osaleb 1137 võistkonda. Sellega loodeti ületada aprillis Ameerika Ühendriikides Guinnessi rekordiks kinnitatud 1075 meeskonnaga VEX Worlds`i robotivõistlus. Kui palju publikut kolme päeva jooksul läbi astus, selgub juba õige pea, aga ennustatud 15 000 pealtvaatajat tähendab, et jõuluks peab ilmselt Jõuluvana üsna palju robootikat laiali vedama.

Sel nädalal ehitatakse mängukeskkonnas Minecraft virtuaalset Baltikumi

Tänasest kuni 10. detsembrini ehitatakse kolmes Balti riigis virtuaalset Baltimaad - “Minecrafti eri!” võistlusel osalejad võtavad virtuaalkeskkonnas Minecraft mõõtu oma Balti naabrite vaatamisväärsuste ehitamises.

Eesti võistkonnad püstitavad populaarse arvutimängu maailmas Läti ja Leedu olulisi hooneid, loodusimesid või teisi ehitisi. Lätlaste ja leedulaste ülesandeks on ka Eesti vaatamisväärsuste loomine. “Minecraft eri!” annab osalejatele võimaluse omandada salamisi nii programmeerimise algtõdesid kui saada teadmisi lähinaabrite kultuurist ja geograafiast.