fbpx Windows Mobile tahab puhastamist | AM.ee

Windows Mobile tahab puhastamist

Nüüd jõudis siis Windows Mobile´i aastases testis kätte see aeg, kui tuleb mobiil korra täiesti puhtaks teha tehaseseadeteni ning oma asjad uuesti sisse laadida. Juhtus see, mis on Windowsiga süsteemidele nii omane kipub olema - aja jooksul koguneb igasugust rämpsu, mis kuhjub telefoni ja ühel hetkel muutub riistvara aeglaseks, siis hakkavad ekraanile jõudma veateated ja lõpuks masin enam ei käivitugi.

Just nii juhtuski - eile hommikul algasid manila.exe veateated, iseeneslikud restardid ja kokkujooksmised iga vastuvõetud kõnega. Windows Mobile oli kokku jooksnud.

See aga annab hea võimaluse testida, kuidas on oma telefoni olekut võimalik taastada peale tehaseseadete taastamist ja telefoni tühjendamist. Windowsitelefon hoiab ju asju mitmes kohas - allalaaditud rakendused Marketplace´is, SMSid, pildid, kontaktid jms info My Phone´is ja kõike seda saab ka sünkroniseerida arvutis oleva Outlooki ja dokumendikataloogidega.

Asju taastama hakates tahtis telefon teha kolm korda restarti - üks kord püsivara uuenduste vahepeal saabunud uuenduse installimisel (mis tuli taas käsitsi peale panna, parandas kalendri vea aastase korduvusega sünmruste näitamisel) ning ülejäänud korrad Microsofti enda lisaprogrammide pärast. Mobile Office 2010 nõudis esimest restarti ja My Phone teist.

My Phone ehk Microsofti veebiteenus oma telefoni andmete pilves hoidmiseks toob tagasi SMSid, salvestatud dokumendid, kontaktid, kalendri, pildid. Koduekraani ikoonid jäävad aga tulemata, kontode andmed tuleb ka uuesti lisada (Google, Facebook, Twitter, Youtube jne). Meilikontosid ei taastatud ka, nende seaded tuleb uuesti käsitsi sisse tippida. Väljaspool Marketplace´i installitud rakendused saab taastada arvuti Activesynci abiga, seal on need olemas.

Sünkroniseerimine arvutiga aga keerab, nagu karta oligi, kõik segi, kui My Phone´i kaudu on telefonis oma andmed enne juba taastatud. Nüüd on kogu kalender topeltsissekandeid täis. Selle põhjust on raske leida, üks põhjus võib olla selles, et My Phone ei arvesta suveajaga ja nii on ühetunnine ajavahe seadmetel. Kuid see on vaid oletus. Igatahes samamoodi rikutakse ära ka arvuti Outlooki kontaktid - kõiki on ka arvutis nüüd topelt-kolme-neljakordselt. Palju õnne tuhande kalendrisissekande ja kontakti topeltversioonide kustutamisel.

Tegelikult tuleks nüüd arvutist ja telefonist kõik kontaktid-kalendrisissekanded kustutada, sest nende üleliigsete käsitsi kustutamine võtab hiigelaja ja taastada My Phone´i abil veebist need uuesti nii telefoni kui arvutisse, kui õnnestub. Aga alati ei õnnestu. Halvimal juhul võib sünkroniseerida tühjuse nii arvuti Outlookis, Windowsiga telefonis kui My Phone´i veebis.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.