Sõidukid | AM.ee

Sõidukid

Kirjutame asjadest, mis viivad meid edasi: tasakaaluliikurist kuni isejuhtiva laevani. Muidugi testime ka uusi (ja vanu) sõiduautosid.


Nissan LEAF on tagasi – ja vähemalt 3x võimekam

Nissan LEAF 2025

Kui esimene Nissan LEAF 2011. aastal välja tuli, tundus see veidi ulme: elektriauto, millega sai päriselt sõita, mitte ainult vallavalitsuse nurga taga laadijas parkida. Tartusse jõudmine ühe laadimisega oli toona saavutus, millest räägiti nagu kuu peal käimisest. Nüüd, pea viisteist aastat hiljem, on LEAF tagasi – kolmandas põlvkonnas ja sõiduulatusega kuni 622 kilomeetrit. Ehk lihtsamas keeles: saab Tartusse ja tagasi ning veel korra Tallinnas ära käia ka.

 

Mitsubishi Outlander PHEV – auto, mida tahtsin, et mulle meeldiks

Mitsubishi Outlander PHEV 2025

Käisime nädalavahetusel proovisõidul Mitsubishi Outlander PHEV-ga. See on auto, mille puhul ma tõesti lootsin, et see võiks olla “see õige” – mugav, ökonoomne ja piisavalt suur pereauto. Kahjuks määravaks jäid mõned detailid ja hind, mis panevad väga kriitiliselt mõtlema, kellele seda autot üldse soovitada.

Renault Master - rataste potentsiaalne maja

Renault Master

Uus Renault Master on täiesti uue põlvkonna kaubik, mis toodi turule 2024 aastal ja mitte lihtsalt stange uuendus. Esimesed autod jõudsid klientideni 2025 alguses.

Automaatkast teeb vahe sisse

Proovisõiduautol oli 2,0-liitrine diisel koos automaatkastiga ning see kombinatsioon toimis väga hästi. Käigud vahetusid sujuvalt ja sobitusid mootori tööga loomulikult. Suure auto kohta on Master üllatavalt nobe, samas rahulik ja stabiilne, isegi maanteekiirustel. Linnas ja maanteel ei tekkinud tunnet, et peaks jõu varu pärast muretsema.

MG on Eestis: United Motors avas esinduse, proovisõidud käivad

MG United Motors

MG, legendaarse Briti nimega, kuid tänaseks Hiina autotootja SAIC alla kuuluv automark, on ametlikult Eestisse jõudnud. MG leiab edaspiid United Motorsi Peetri salgongis, kus paikneb ka autode teenindus. Hinnad algavad umbes 31 000 eurost ning kõik autod tulevad 7-aastase garantiiga.
 

MG (Morris Garages) on nüüd Eestis ametlikult kohal ning United Motors on oma valikusse võtnud nii bensiini, hübriidi, pistikhübriidid kui ka täiselelekteriilsed mudelid ehk suurema osa. Garantii on 7 aastat või 150 000 km.

Silmapaistvamad mudelid:

Dacia Duster ja Bigster saavad LPG, automaatkasti ja nelikveo kombo

DACIA Bigster

Dacia uuendas valikus olnud jõuallikaid, mis muudavad nii Dusteri kui Bigsteri valikut märgatavalt. Kõige olulisem uuendus on Hybrid-G 150 4x4, mis ühendab endas neli asja, mida senini korraga polnud: hübriidajami, LPG kütuse, automaatkäigukasti ja nelikveo. See ei ole mitte ainult Dacia kompott vaid ka maailma esimene sedasorti kombinatsioon, mida ilmselgelt keegi teine pole julgenud kokku panna.

Eesti noored saavutasid päikeseautode maailmameistrivõistlustel ajaloolise 2. koha

Päikeseauto tiim

24.–31. augustini 2025 Austraalias toimunud päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge saavutas Eesti esindustiim Solaride oma päikeseautoga Solaride III Enefit silmapaistva 2. koha. 

Solaride läbis kuue päeva jooksul 3000 kilomeetrit läbi Austraalia põhjaosast lõunasse, jõudes finišisse 29. augustil. Võitlus esikoha nimel Hong Kongi tiimiga VTC kestis kuni viimaste kilomeetriteni – finišis oli kahe tiimi vahe kõigest 5 minutit.

Saksamaal testitakse Eesti kaugjuhitava takso teenust, taimekasvatuskappe ja elektriautode laadimislahendust

Foto: Elmo

Tallinna linna ja Tehnopoli ühiselt korraldatav nutikate linnalahenduste konkurss Tallinnovation jõudis tänavu uue tähiseni. Kui varasematel aastatel on konkurss keskendunud vaid Tallinna linnakeskkonnas testimisvõimaluste pakkumisele, siis seekord avaneb kolmel Eesti ettevõttel võimalus katsetada oma lahendusi ka väljaspool Eestit – Saksamaal, Heidelbergi linnas.

Värskendavalt kollane - Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-Tech on elektriauto, millele lähenetakse eelkõige emotsiooni kaudu. Selle disain on rohkemal või vähemal määral inspireeritud 1970ndate Renault 5 mudelist, tugevalt tänapäevases võtmes. Auto on visuaalselt pilkupüüdev ja kõik kes ostavad selle auto muus värvis kui erkkollane või roheline, eksivad. See auto erineb igapäevasest hallist massist ja tehnoloogiliselt ei jää alla ka kallimatele mudelitele.