Avalik WiFi küsib tingimustega nõustumist

WiFi kasutustingimustega nõustumise küsimise avalehtIstume Eesti avaliku WiFi evangelisti ja eestvedaja Veljo Haameriga keset Rotermanni kvartalit asuvas HomeArti kohvik-poes, kuhu ta kutsus vaatama uut tüüpi WiFit. Veljo Haamer ennast enam WiFi paigaldajaks ei pea, pigem nõuandjaks, kes käib kohal ja vaatab, kas kõik on korras ja turvaline.

Et mis siis on uut?

Veljo: Kohvikuomanik sõlmib teenuse (WiFi) avalehel külastajaga kokkuleppe, et mida iganes külastaja ka ei tee, võtab külastaja vastutuse toimunu eest enesele.

Mida kasutaja näeb, kui sellise kohviku WiFisse läheb ja veebibrauseri avab?

Veljo: Näeb kohviku tunnusgraafikat, kontaktandmeid ja kastikest koos kasutuslepinguga.

Mida see leping keelab ja lubab?

Veljo: Kasutusleppes on kirjas, et kõik, mis sa teed, on sinu süü põhimõtteliselt. Mõnes kohvikus on pikemalt, siin kohvikus on see leping suhteliselt lühike.

Kas see vabastab juriidiliselt kohviku vastutusest, et keegi tema WiFist kurja teeb?

Veljo: Me oleme teel sinna, praegu veel juriidilisi nüansse ei tea. Aga eks selle uurime välja varsti.

Mida tuli teha, et see leping avalehene nõustumiseks tekiks?

Veljo: WiFi ruuterile lisati Captive Portal ehk see hakkab enne internetti lubamist näitama teenuse avalehte, kus on leping.

Kuhu veel sellised lepingud tulevad?

Veljo: HomeArt Cafe Rotermanni kvartalis on esimene selline, plaanis on ettevõtjate soovi ennast kaitsta arvesse võtta ja pakkuda neile võimalust ennast kaitsta seaduserikkujate eest.

Avalehelt lahkudes võidakse klient suunata juba edasi ettevõtte portaali, see on ka kasulik tasuta WiFi pakkujale oma teenuste reklaamimiseks.

Mis teenuseid veel WiFi avalehe kaudu saaks teha?

Veljo: Saaks suurendada kohviku sotsiaalsust, asukohapõhiseid päevikuid saaks teha, näiteks asukohapõhised märkmed ehk saab WiFi "seinale" jätta oma märkmeid, kui oled kohvikus püsikülastaja, saad teada, kes ja millal veel on kohvikus käinud, saab vahetada emotsioone. See on näha ainult neile inimestele, kes kohale tulevad. Kohvikupidaja jaoks jälle eelis - annab põhjuse kliendil uuesti kohale tulla.

Lounge´ides võib kasvõi tutvumisteenuse üles panna, kui ei julgeta niisama kontakteeruma minna.

Küsis KAIDO EINAMA

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.