Mobiil-ID: miks me ikka veel räägime teenusest, mis on kasutusel juba 2007. aastast? | AM.ee

Mobiil-ID: miks me ikka veel räägime teenusest, mis on kasutusel juba 2007. aastast?

AM.ee lugejate seas kuuluvad paljud kindlasti nende IT-entusiastide hulka, kes juba mitu aastat tagasi endale Mobiil-ID lepingu sõlmisid. See oli selline hea lisavõimalus juhuks, kui ID-kaardi lugeja maha ununes või mõne väliriigi internetikohvikus näiteks pangaülekannet tuli teha.

Seega on teie telefonis Mobiil-ID SIM-kaart, mis võimaldab teil mugavalt internetis end tuvastada ning digiallkirja anda. Tänaseks on teil suure tõenäosusega kasutusel nutitelefon (kuigi Mobiil-ID töötab ka vana nö “nuppudega mobiiliga”). Lisaks julgen arvata, et teil on kodus tahvelarvuti või plaanite selle varsti soetada… kui mitte endale, siis äkki oma Minecrafti fännavale lapsele?

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt ostsid eestlased 2014. aasta esimese kuue kuuga 173 400 mobiiltelefoni ning hinnanguliselt on nendest 75% nutitelefonid. Tahvelarvuteid müüdi esimese seitsme kuuga 33 500.

Statistika näitab, et Eesti kodudes on kasutusel üha rohkem nutiseadmeid ning see trend on tõusuteel. Ning üha rohkem teenuseid kolib sinna. Nutiseadmete kaudu liigutame infot, andmeid, raha… samas on Mobiil-ID kasutajate osakaal võrreldes nutiseadmete kasutajatega väike. Eestis on hetkel ca 45 000 Mobiil-ID kasutajat, kes hindavad teenuse mugavust ja lihtsust (nii on meile küsitlused näidanud).

Miks me 2014. aastal NutiKaitse 2017 algatajate ning paljude teiste partneritega sedasama Mobiil-ID teenust tutvustada tahame?

Peamine põhjus ongi selles, et Mobiil-IDst on saanud tänaseks nutiseadmetes asendamatu abimees. Sest mobiilile on väga tüütu ID-kaardi lugejat külge panna. Kui algselt oli Mobiil-ID nö mugavusteenus, siis tänaseks on Mobiil-IDst saanud tarbeteenus, sest Mobiil-ID kasutusvõimalused ja meie e-teenuste kasutamise harjumused on oluliselt muutunud.

Mida rohkem kasutame uusi tehnilisi vahendeid, seda olulisemaks muutub ka nende turvalisus. Kuna nutiseadmeid nähakse sageli kui luksuslike lisadega telefone, mitte võimsaid minikujul arvuteid (mis nad sisuliselt on), siis on inimeste turvalisusega seotud käitumised väga erinevad. Arvutis on meil viirusetõrje peal ning paljusid asju ajame ID-kaardi abil, kuid nutiseadmes?

Mobiil-ID teenuse juures ei ole hetkel midagi uut, kuid märkamatult on see muutunud nutiseadmete turvalise kasutamise üheks oluliseks nurgakiviks. Viirusetõrje nutitelefoni, ekraanilukk peale ning Mobiil-ID abil teenustesse - need on väga lihtsad põhimõtted, mida tahame, et kõik Eesti elanikud teaks.

Mobiil-ID on riiklikult tunnustatud digitaalne isikutunnistus, mis töötab nii tahvelarvutis, nutitelefonis kui ka arvutis ja kõnetelefonides. Nii nagu ID-kaardi abil, saab ka Mobiil-ID abil end elektroonilistes keskkondades tuvastada ja digiallkirju anda ning e-hääletada.

Jah, ma tean, et tõenäoliselt tead juba seda kõike, aga kas Su töökaaslane või sõber teab? Seetõttu kutsume Sind üles teistele näitama, et kasutad Mobiil-ID võimalusi. Kui oled veel Facebookis, siis tule meie lehele ja jaga infot oma sõpradele: https://www.facebook.com/pages/Mobiil-ID/135402809841992

Kampaanias osalevad kõik NutiKaitse 2017 algatuse partnerid (Sertifitseerimiskeskus, Riigi Infosüsteemi Amet, Swedbank, SEB, EMT, Elion, Elisa ja Tele2) ning lisaks mitmed erafirmad ja avaliku sektori organisatsioonid nagu Eesti Energia, Imatra Elekter, LHV, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Maksu- ja Tolliamet, Töötukassa, Politsei- ja Piirivalveamet, Põllumajandusministeerium, Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet, Nordea, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit, eRiigi Akadeemia, CV-online, Microsoft Eesti, Kaugtöö Ühing, Mõttekoda Praxis, Teeme Ära Minu Eesti, Valge Klaar.

Mobiil-ID Facebookis: https://www.facebook.com/pages/Mobiil-ID/135402809841992
Mobiil-ID info: http://mobiil.id.ee

RICA WILLIAMS
NutiKaitse 2017

 

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.