Statistika: Eesti inimeste telerid lähevad aina suuremaks ja targemaks

Täna, rahvusvahelisel televisioonipäeval on paras aeg tõdeda, et kui telerite taga istujad lähevad järjest tüsedamaks, siis telerid ise järjest õhemaks. Samuti on teleritel kombeks aina nutikamaks muutuda ning ekraanid venivad aina suuremaks.

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology tegi uuringu, kust selgubki paratamatu tõsisasi: kolme aasta jooksul on Eestis peaaegu kahekordistunud Smart TV-de ehk nutikate telerite müük ning samuti ostetakse järjest enam kõrgresolutsioonilise ja suure ekraaniga televiisoreid. Sest mida muud ikka osta, kui uued telekad ongi nutikamad.

Tehnoloogialiider Samsung räägib sama juttu: tootja sõnul näitavad maikuus Eestis müügile tulnud esimese nõgusa teleri müüginumbrid, et see toode võib seada uued standardid teleritootjatele.

Jaeturu uuringutulemused näitavad, et 2012. aastal olid 30 protsenti kõigist müüdud televiisoritest n.ö „nutikad“, kuid ajas on Smart TV-de müügi osakaal aina kasvanud – selle aasta oktoobris moodustas Smart TV-de müük 55 protsenti kõigist müüdud teleritest. Samuti on ajas pidevalt kasvanud ostetud telerite ekraanide mõõdud – viimase kuu seisuga on iga neljas müüdud teler 46-tollise ekraaniga või suurem.

Kui varem räägiti mingitest valemitest, mille järgi arvutada sobiv diagonaalisuurus vastavalt toa suurusele, siis ostjad seda ilmselt eriti taga ei aja, sest kinnisvaraturul pole tubade suurus küll sama kiiret sammu käinud suurenemise suunas.

„Teleri kasutusvaldkond ei ole enam pelgalt kanalite vaatamine, see on kujunemas koduseks multimeediakeskuseks. Tarbijate eelistused ja ootused ning telerite võimekus on võrdeliselt aina kasvanud ning see tendents jätkub. Tootjad pakuvad aina nutikamaid telereid, aina kõrgema resolutsiooniga ekraane ja tarbijad ka soovivad aina paremaid lahendusi,“ ütles GfK Retail and Technology Eesti juht Heiko Hera.

Samsung Electronics Baltics koduelektroonika müügijuhi Taago Tulfi sõnul on ekraanitehnoloogia uusim trend ülikõrglahutusega ekraanid, kuid uue standardi on telerite seas seadnud just nõgus televiisor. “Samsung on esimene ettevõte, kes tõi müügile nõgusa UHD ehk ülikõrglahutusega televiisori. Tänavu maikuus turule jõudnud kõrgklassi televiisorite hulka kuuluv nõgusa ekraaniga Samsung UHD on olnud tõeline sensatsioon. On näha, et inimesed soovivad saada aina kvaliteetsemat ja tõetruumat vaatamiselamust,” ütles Tulf.

Kuigi telerite suurus ja võimekus on aina parenenud, on kolme aasta jooksul alanenud telerite keskmine hind. Kui aastal 2012 maksis teler keskmiselt 520 eurot, siis aastal 2014 on televiisori keskmine hind 503 eurot. „Tehnoloogia, sealhulgas televiisorid, on mõnes mõttes deflatsiooniline valdkond, kus tooted muutuvad küll järjest paremaks ja sisukamaks, kuid hind alaneb sellegipoolest. Viimastel aastatel on müüdud keskmiselt seitsekümmend kuni seitsekümmend viis tuhat telerit aastas, kuid müügist saadav tulu väheneb,“ sõnas Hera.

Täna, 21. novembril tähistatakse rahvusvahelist televisioonipäeva. Riike on õhutatud sel päeval pöörama tähelepanu rahu, turvalisust, majanduslikku ja ka sotsiaalset arengut ning kultuuri käsitlevate teleprogrammide vahendamisele. Televisiooni roll tänapäeva ühiskonnas on suur, sest see on üheks põhiliseks infoallikaks, mis annab inimestele teada neid ümbritsevast maailmast. Televisioonil on ka universaalne roll kasvatada inimeste ühiseid arusaamu ja tolerantsi.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.