VIDEO: inimene tegi droonilennu

Võimsad droonid, mis suudavad inimest üles tõsta, on varemgi uudistesse jõudnud, kuid soliidne, piloodikabiiniga ja igapäevasteks lendudeks valmis elektriline õhusõiduk veel nii tavaline pole. Saksamaal saadi siiski üks selline valmis ja 2018. aastal loodetakse alustada uut tüüpi õhusõiduki tootmist.

Drooniomanike käsi väriseb sellise õhusõidukiga kindlasti rohkem, sest nö võssa pannes oled ka ise pardal ja lisaks kopteritükkide parandamisele-väljavahetamisele võib vaja minna ka piloodi enda kokkulappimist. Muidugi ei saa sellise õhusõiduki rooli ka iga droonilennutaja istuda, vaja on õhusõiduki juhtimise pabereid (kuid eks tavalise drooni lennutajale ei teeks ka paha mingi koolitus).

Volocopter VC200 on maailma esimene inimese pardal juhitava õhusõidukina sertifitseeritud multikopter, mis tähistab lühitranspordis uue ajajärgu peatset saabumist. Lennata on sellega sama lihtne kui drooniga ehk siis palju kordi lihtsam kui päris-kopteriga. Võrreldes päris kopteritega on elektriline multikopter suhteliselt vaikne - nagu üks võimas droon oma paljude elektrimootoritel töötavate tiivikutega. Lisaks personaalsele transpordile punktist A punkti B usub tootja, et Volocopterist võiks saada ka automatiseeritud õhutakso, mis lennutab ilma piloodita kliendi soovitud lähisihtkohta.

Volocopter VC200 sai lennuloa Saksa lennuametilt kui ülikerge õhusõiduk veebruaris 2016. Firma E-volo tegevjuht Alexander Zosel, kes on ühtlasi ka piloot, tegi esimese katselennu 30. märtsil 2016 Lõuna-Saksamaal. Enne seda sai teha kuni sada testlendu maalt juhitava puldi abil.

Volocopter VC200 tehnilised näitajad

  • Kruiisikiirus kuni 100 km/h
  • Elektrimootoreid: 18
  • Akusid: 9
  • Tiivikud: fikseeritud nurgaga, manööverdamise tagab tiivikute pöörlemiskiiruse reguleerimine
  • Stardimass: kuni 450 kg
  • Stardivõimsus: 45 kW
  • Juhtimine: ühe käega Joystick´iga. Laskumine ja õhkutõus käivad pöidla alla jäävast nupust.
  • Manööverdamine: liikumine üles-alla, vasakule-paremale, edasi-tagasi, pööramine vasakule-paremale
  • Juhtimismoodulid on mitmekordselt dubleeritud
  • Kopter suudab sensorite ja juhtimisautomaatika abiga säilitada asendi ka juhtimise puudumisel või muutuvate ilmaoludega

Tänu droonidel levinud ja Volocopteril samuti kasutatavale automaatsele õhkutõusmis- ja maandumislahendusele on kopteriga lendamine ülilihtne. Õhus on manööverdamine võimalik ühe käega lihtsa Joysticki abil. Zosel tõestas droonkopteri juhtimise lihtsust, lastes õhus üldse käed juhtkangist lahti ja lehvitades maapinnal olijatele - kopter säilitas asendi ja midagi hullu ei juhtunud.

Turvalisust on suurendatud lisaks tavakopterile ka sellega, et rootorite arv on veidi liiaga. Kui mõni tiivik peaks üles ütlema, siis ei järgne allakukkumist, vaid saab sujuvalt maanduda. Üles võivad öelda mitu mootorit korraga.

Volocopteri müük algab 2018. aastal.

Kui soovid seda uudist ka saksakeelsele sõbrale jagada, vaata O-Mag.ch lehele - AM hoiab Šveitsi päritolu inseneriportaalis sisu värskena ja toimetab sinna inseneride jaoks huvitavaid lugusid nii saksa kui inglise keeles. Mõni neist dubleerub eestikeelsena ka siia, AM.ee lehele. Kui tead soovitada sobivat uudist, saada see info@o-mag.ch ja avaldame Euroopa inseneriportaalis.

FOTOD: e-volo

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.