Eesti idufirmad proovisid Seed Forumi investorkonverentsil investoritele meeldida

Kui sul on idee, tee idufirma. Kui oskad esineda ja pitchida, siis tuleb ka raha. Ja kui sul on raha üle, tee inkubaator. Nii see startup-maailm käibki. Üks selline üritus, kus värsked idufirmad ja rahakad investorid kokku said, on Seed Forum. See on investeerimiskonverents, kus kaheks väljaalitud lootustandvat startuppi esinesid era- ja institutsionaalsetele investoritele Eestist ja mujalt. Konverentsi eesmärk oligi kokku viia finantseerimist vajavad startup-ettevõtted ja investeerimisvõimalusi otsivad investorid.

"Kogemus näitab, et keskmiselt on vaja ühel investori raha kaasaval ettevõttel rääkida 100 inimesega, et oma ärile riskikapitalisti tugi taha saada. Seed Forumi võlu on selles, et me toome korraga ühte ruumi kokku hulga investoreid ning ettevõte saab oma eelnevalt Seed Forumi koolitusel lihvitud sõnumi edastada hulgale valitud investoritele,“ ütles Seed Forum Eesti esindaja Rando Pärna. „Sellepärast ongi Seed Forum juba 15 aastat toiminud."

Seega on Seed Forum idufirmale justnagu hulgimüük. palju investoreid on koos, nendega saab korraga asju ajada ja võimalikke huvilisi leida. Ei pea sada korda kohtuma, vaid ühes kohas võimalikult paljudega jutule saama.

Eestis on Seed Froum tegutsenud kümme aastat ning seekordsel konverentsil astusid seitsme minuti pikkuse presentatsiooniga investorite ette W2GO, Skillific, Heating Master, Wolfprint 3D, LED Chemicals, Dentilink, Naaber ja Autolevi.

Osalenud ettevõtted:

  • W2GO: Maailma esimene sotsiaalne ööelurakendus. http://www.wheretogoapp.com/
  • Skillific: Mõõdab inimeste oskusi ja tööandjate oskusvajadusi ning neid võrreldes aidatakse igaühel leida kõige sobivam töö. Ka vastupidi – tööandja leiab hetkega kõige sobivamad töötajad, ilma et peaks läbi lugema sadu CVsid. https://skillific.com
  • Heating Master: Hübriidküttesüsteemid, mis kasutavad energiaallikana samaaegselt vett ja õhku või maad ja päikest.
  • Wolfprint 3D: Üks esimesi ettevõtteid maailmas, mis suudab ultrahelipildilt 3D mudeleid moodustada ning teeb koostööd erakliinikutega eelkõige Lääne-Euroopas, kes pakuvad ultraheli 3D teenust. http://www.wolfprint3d.com/
  • LED Chemicals: Arendab ja toodab uudseid fosforiite LED rakendustele. Toodab kollaseid, rohelisi, oranže ja punaseid fosforiite, mis on kohandatud vastavalt klientide soovidele. http://led-chemicals.com/
  • Dentilink: Hambaarste ja hambalaboreid ühendav veebipõhine kauplemiskeskkond. http://www.dentilink.com/
  • Autolevi: Inimeselt inimesele autorent, mis aitab eraisikutel lihtsalt ja turvaliselt oma isiklikku autot välja rentida usaldusväärsetele inimestele. https://autolevi.ee/

Rahvusvahelisel investorkonverentsil astusid sõnavõttudega üles endine Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas, Seed Forum Eesti esindaja Rando Pärna ning Swedbanki juhatuse esimees Robert Kitt.

„Eesti üldise hea käekäigu eelduseks on võimalikult mitmekesine ettevõtlusmaastik: et oleks tagatud suur variatsioon nii tegevusharude kui ettevõtete suuruse mõttes. See aitab kaasa nii majandusarengule kui konkurentsivõime kasvule,“ ütles Kitt. Tema sõnul arendab Swedbank pidevalt välja tooteid, mis sobiksid väike-ettevõtetele, samuti tehakse koostööd mitmete partneritega, et tagada ligipääs kapitalile ka idufirmadele.

Varasemalt on Seed Forum programmist läbi käinud ning rahastajad leidnud mitmed edukad Eesti start-up ettevõtted, teiste seas ka Fits.me, CrabCAD, Surface Labs ja Sportlyzer. Seed Forumi koolitusprogrammi investorkonverentsid toimuvad üle maailma 27 linnas ning osalejaid on rohkem kui 40st riigist.

Seed Forumi esimene etapp toimus 18. septembril, kui idufirmad osalesid Seed Forumi esitlemise koolitusel, mille eesmärgiks oli välja sõeluda parimad startup-ettevõtted. Kaheksa lootustandvamat idufirmat pääsesid edasi investorkonverentsile, kus neil oli seitse minutit aega oma idee tutvustamiseks ning investorite leidmiseks nii meilt kui mujalt maailmast.

Foto: Priit Raamat

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.