Kuidas vältida lapse hiiglasuuri telefoniarveid?

Kooli algusega saavad enamik kooliteed alustavaid lapsi omale esimesed mobiiltelefonid. Mida aga peaksid lapsevanemad tegema, et esimene mobiiltelefon liiga kulukaks ei muutuks ega hiiglaslikke telefoniarveid ei tekitaks?

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul saavad lapsevanemad lihtsate nippidega ennetada ebameeldivaid üllatusi suurte telefoniarvete näol. „Esimene mobiiltelefon on lapse jaoks kindlasti uus ja põnev asi, kuid see toob kaasa ka ahvatlusi,“ ütles Aron.

Tele2 tootedirektor Katrin Aron annab nõu, kuidas lapse telefoniarveid mõistlikena hoida.

  • Leppige lapsega kokku reeglid telefoni kasutamisel. Näiteks, milliseid asju tohib laps ise alla laadida – muusika, raamatud, tasuta mängud, ja milliste puhul tuleb enne luba küsida – tasulised mängud, mängu lisavidinad.
  • Valige pakett, mis sisaldab internetti. Lapsed kasutavad rohkesti internetti ja kui see võimalus puudub, siis võivad nad hakata kasutama kallimaid alternatiive.
  • Arveid on lihtsam kontrolli all hoida, kui lapsele soetada kõnekaart. Nii saab raha laadida väikeste summade kaupa ja kuludel on kergem silma peal hoida.
  • Kui internetimaht on piiratud, siis saab laps mahu täitumisel sõnumi, mis pakub tasulist lisamahtu. Sel juhul tuleb lapsega kokku leppida, kas ja kui palju ta lisamahtu juurde osta tohib.
  • Lapsele tuleb selgitada, millised on eritariifsed numbrid ja SMS-id, kuhu ei tohi helistada. Samuti tuleb selgitada, et tarbijamängudes osalemine ja auhindade võitmine on tasuline, kui selle jaoks tuleb sisestada oma telefoninumber.
  • Lapsed on agarad mängima igasugu mänge, mida saab alla laadida rakenduste poest. Lapsevanemad peaksid selgitama, et tasuta mänge võib alla laadida, kuid tasuliste mängude puhul tuleb küsida lapsevanema luba. Lisaks tuleks seadistada oma Google’i või iTunesi konto nii, et see iga ostu korral küsiks parooli. See paneb lapsed mõtlema, kas see ost on vajalik ja aitab vältida impulssoste.
  • Kui pere reisib, tuleks enne reisi kontrollida, kas lapse paketis on rändlusteenus või mitte. Siin aitab samuti reeglite kokku leppimine, kas ja kui palju rändlusteenust tohib laps kasutada.
  • Lapsevanemad võiksid korra nädalas iseteenindusest vaadata, kui palju teenuseid on kasutatud, et saada teada, millega laps on vahepeal tegelenud.
  • Hea oleks lapse telefon kaitsta PIN-koodiga, mustrilukuga või sõrmejäljelugejaga. Juhul, kui telefon satub võõrastesse kätesse, ei ole võimalik sellega kasutada tasulisi teenuseid ja kõik isikuandmed on kaitstud.

„Lapsele tuleks varakult selgeks teha, et mobiiltelefon on võrdväärne rahakotiga, mille hooletu kasutamine võib kaasa tuua suure rahalise kahju,“ lisas Aron.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.