fbpx Tasuta iPadi ihalejaid peteti Facebookis topelt | AM.ee

Tasuta iPadi ihalejaid peteti Facebookis topelt

Hiljuti levis Facebookis üleskutse, et täites küsitlusankeedi, on võimalik kõikidel saada testimiseks tasuta iPad ja peale testi see endale jätta. Kõlas liiga ilusalt, et olla tõsi. Ja nagu ikka, oli ka seekord tegu petuskeemiga, mis Facebooki kasutajatelt, kes õnge läksid, mitu nahka kooris.

Facebooki kasutajad, kes tasuta iPadi saamist uskuma jäid, juhatati veebilehele, kus kõik näis nagu päris, kirjutab turvatarkvara tootja Bitdefender. Paluti täita üsna loogiline küsitlusankeet, kuid siis paluti oma Facebooki kontot kinnitada avanevas aknas, kuhu tuli uuesti sisestada kasutajanimi ja parool. Kes seda tegid, olidki esimese õngitsemise ohvriks läinud ja oma konto kes teab kellele loovutanud.

Massiivselt Facebookis levitatud reklaami õnge läksid kohe alguses ca 2500 inimest, kes oma kasutajakonto andmed loovutasid. Hiljem lisandus neid veel, kuna ohvriks läinud kasutajad levitasid "vääruslikku" linki ka väljaspool Facebooki oma sõpradele ja tuttavatele.

Sellega kuritahtlikud petjad aga ei piirdunud. Peale seda, kui kasutaja oli oma konto andmed loovutanud, paluti tal installida ka üks väike programm, sest muidu tasuta iPadi ei saa. Programm aga oli tüüpiline reklaamvara, mis kasutaja arvuti igasugu jama ja kommertsteadetega üle ujutas, vahetas brauseri avalehe ja vaikimisi otsimootori ning mida oli hiljem raske eemaldada.

Kolmas pettumus aga oli muidugi see, et tasuta iPadi ei näinud ükski ohver. Ka pettuse korraldanud firmast ei kuulnud keegi enam midagi. Antud juhul võis korralik viirusetõrjetarkvara küll aidata reklaamvara arvutist eemaldada, kuid Facebooki kasutajakonto kaaperdamisest ei päästnud seegi, kui kasutaja oma andmed ise võõrale lehele tippis. Ainus moraal siit on see, et oma Facebooki (ja teiste saitide) kasutajakonto andmeid ei maksa tundmatutel lehtedel veebivormidesse sisse lüüa.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.