Gartneri uuring: mobiilseadmed on rohkem levinud, aga neile kulutatakse vähem

Perede mobiilseadmete kasutamine ja levik on kasvamas ja kulutatakse just sellistele seadmetele, mida saab kaasa võtta ja mis on netiühendusega.

Uuringufirma Gartneri uuring näitab ka seda, et mobiilseadmed on muutmas tavatarbija käitumist ja oma elu korraldatakse nende seadmetega nüüd teistmoodi, kui varem.

Eelmisel aastal tehtud uuringus osales 8000 tarbijat USA-s, Suurbritannias, Kanadas ja BRIC-riikides (Brasiilia, Venemaa / Russia, India ja Hiina / China).

"Varased tehnoloogiauuenduste kasutajad jätavad oma sülearvuti kotti ja hülgavad ka kodukontori, istudes selle asemel elutoa diivanil ning olles võrgus hoopis mugavamalt tahvli või nutitelefoni abil," ütles Gartneri uuringudirektor Nick Ingelbrecht. "Selline käitumine on üsna levinud."

Huvitav on uuringutulemustest välja tulnud trend, et tahvlite, e-lugerite, sülearvutite ja digikaamerate peale kulutatakse isegi vähem, aga nende seadmete levik muudkui kasvab. Põhjuseks on digiseadmete hinna kiire langus.

Vaata, kuidas digiseadmed on uuritud riikides levinud:

Seadmete levik ja aastased kulutused seadmetele, 2010 vs. 2012

 

2012, levik leibkondades (%)

2010, levik leibkonda-des (%)

2012, keskmine kulutus (US$)

2010, keskmine kulutus (US$)

mobiiltelefon

94

NA

289

173

sülearvuti

55

40

726

821

tahvelarvuti

17

3

503

624

lauaarvuti

60

60

642

754

netbook

14

7

462

493

e-luger

14

5

185

233

teler

96

96

685

593

Set-top (DVR, videosalvesti, digisalvesti/DigiTV boks

45

25

98

107

digikaamera / digivideokaamera

65

36

292

364

meediapleier

37

33

165

139

videomäng

18

16

225

200

mängukonsool

25

23

258

324

printer

44

42

144

157

kodune arvutivõrk

47

32

121

81

Allikas: Gartner

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.