Adobe´i hiigelleke: 150 miljonit kasutajakontot, neist 47 tuhat Eestist

Eelmisel kuul tuure koguma hakanud Adobe´i andmeleke muutub aina halvemaks. Kui siis arvati, et lekkinud on umbes kolm miljonit kasutajakontot, siis peagi kasvas see 38 miljonini ja praeguseks arvatakse olevat lekkinud 150 miljonit kasutajatunnust, krüpteeritud parooli ja paroolivihjet.

Sophose analüüsitud ligi 10 GB suurusest andmebaasist leiti võimalus ka paroole osaliselt kätte saada.

Adobe väitis, et kõik kasutajad, kelle andmed on lekkinud, on sellest teavitatud ja palutud parool ära vahetada. AM-ile teada kasutaja aga kontrollis oma kasutajatunnust https://lastpass.com/adobe/ lehel ja selgus, et andmed on siiski lekkinud. Adobe´i lehele sisselogides tuli samuti teade vajadusest parooli vahetada, aga varem teadet kasutaja postkasti ei olnud jõudnud.

Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) teatel lekkisid ka ligi 47 tuhat .ee lõpuga kasutajakontot (kasutajatunnused on enamikel kasutajatel nende e-posti aadressid) koos krüpteeritud parooli ja paroolivihjega.

Levinud eestikeelsed paroolivihjed selles andmebaasis on näiteks "koer", "kass",  "sama" ja "tavaline". Samuti on mõnede paroolivihjete järgi väga lihtne ka parooli ennast ära arvata, näiteks kasvõi vihjega "ytrewq tagurpidi".

Krüpteeritud paroolist on pahalastel omakorda võimalik võtme olemasolul tuletada parooli ennast, seega soovitab RIA uuendada parooli nii Adobe'i keskkonnas kui ka teistes veebiteenustes, kus sama parooli kasutati. Oma kasutajakontodel tuleks kindlasti üle vaadata ka paroolivihjed, sest need võivad aidata ka teistel parooli ära arvata.

Adobe Systems teatas kasutajate andmete lekkest juba 2. oktoobril. Lisaks e-posti aadressidele varastati andmebaasist ka 2,9 miljoni kasutaja krüpteeritud krediitkaardiandmed. Adobe'i tarkvara kasutatakse enim .pdf failide lugemiseks, foto- ja videotöötluseks, samuti veebilehtede loomiseks. Ka osade Adobe´i toodete programmikoodid olevat kopeeritud.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.