Veel .est domeenist: enne lendavat hollandlast oli leiutav ESTlane

Praegu üles kerkinud .est domeeni kui Eesti brändi küsimusele on vastust otsitud juba rohkem kui viis aastat tagasi. Suurbritannias elav Leo Siemann tuletab oma kunagisi mõtteid nüüd jälle meelde. Arvamuslugu on pärit Eestileiutaja.net portaalist ja avaldatud autori loal.
 
Selge, et Eestile on uut brändi tarvis, mis meid paremini tutvustaks ja vingemalt müüks. On ju meie ekspordinäitajad viimastel aastatel langenud ning kahjuks ei tea enamus inimesi maailmas ikka veel mis on Eesti ja kus on Eesti.
 
Hollandlase Peter Kentie EST kontseptsioon Eesti uuest brändist on lahe, lihtne ja meeldejääv nagu Britain is Great ! Muidugi ei saa me öelda, et Estonia is the GreatEST kuid saame öelda we have got the cutEST girls :) and we are EST1918 indeed.
 
Kirjutasin .est tippdomeenist ja selle võimalikust brändingust juba aastal 2010 Eesti Päevalehes. Vastukajaks sain tookord ei midagi. Ju siis oli vara. Käimas oli parasjagu .ee saaga, millega tundus et teatud poliitiline ringkond soovis omale raha teenida… EE public sunrise ehk päikesetõusuperiood aeti aga untsu, sellega ülemäära venitades ja lõpuks veel .ee-d ülehinnates, mille tulemusel hakkasid eestlased endale massiliselt .eu ja teisi välisdomeene soetama, mis omakorda viis riigist välja miljoneid ja teeb seda tänaseni. Võttis paar aastat enne kui shokist toibuti.
 
Nüüd siis on meile uus võimalus koju toodud. Loodan, et me kõrged ametnikud ja mainekujundajad saavad aru Peter Kentie lihtsast ja geniaalsest kontseptsioonist ning jätkavad sellega Eesti riigi brändi arendamist. Kui see toimub, siis on ka lootust, et ICANN .est tippdomeeni võiks meile ükskord väljastada, mis selle kampaania kõik kenasti takkajärgi kinni maksaks ja miljoneid veel pealegi teeniks.
Leian, et kuna täna Eestis toimuv tehnoloogiline areng on peamiselt digitaalne, siis tuleks ka domeeninimedele ja eriti meie tippdomeenile ning selle brändimisele märksa tõsisemalt ja selgemalt mõelda. Keelekasutuse kohapealt ei hakkaks ma palju kommima – See on ju siililegi selge, mis on turunduskanal nr. 1 ja mis keelt seal räägitakse.
 
So, this is the finEST chance to brand our country so far – Let’s DO it !
 
Leo Siemann, ESTinventor.com
aastast 2009.