Nutiseadmed õgivad teisi turge: audio-, video- ja fotoseadmete müüjad kannatavad

Turu-uuringufirma GfK müügistatistika näitab, et eraldiseisvate audio- ja videoseadmete (või ka fotokaamerate ja GPS-ide) müügi languse taustal kasvab neid mitmetes omadustes edukalt asendavate nutitelefonide müük. Üks seade, mis teeb seda kõike aina paremini, paneb inimesi ostuotsuseid muutma.

GfK uuringu andmete kohaselt on käesoleva aasta esimese üheksa kuu jooksul Eestis müüdud 201 000 nutitelefoni, müük on viimase aasta jooksul kasvanud 10,2%. Eraldiseisvate audio- ja videoseadmete müük on samal perioodil aga vähenenud 13,1%.

“Sama tendentsi näeme oma müüginumbrites,” kinnitas EMT ja Elioni kaubamüügi juht Heiko Sõro. “Olukorra üheks tõlgendusvõimaluseks on nutitelefonide üha suurenev võimekus – nad suudavad täita mitme erineva seadme funktsioone. Nutitelefone ja neile saadaolevaid rakendusi kasutatakse täna edukalt näiteks GPS-seadmete asemel. Samuti on enamike inimeste jaoks piisav nutitelefonide kaamera kvaliteet, Spotify muusikaäpp täidab aga raadio või audiosüsteemi kohta,” põhjendab Sõro nähtavaid muutusi kaubamüügis.

Uuringust nähtub, et langenud pole aga näiteks GoPro spordikaamerate müük. “Võib arvata, et nende funktsioon on veel liiga spetsiifilised, et nutitelefonid täna suudaksid sama pakkuda,” avaldas Sõro arvamust.

(AM-i GoPro HERO4 arvustust saab lugeda näiteks siit).

FOTO: (CC) Laura Smith / Pixabay

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.