Vaevaline Samsungi monitori jant

Monitori ostmine võiks olla selline lihtne ettevõtmine, nagu poest piima ostmine. Paraku see päris nii ei ole ja lihtsast ostmisest on saanud ligi pooleteist nädala pikkune uurimustöö ja kirjavahetus tarnija kui firma esindajatega.

Eriti veel, kui eelarve on piiratud ja ometi tahaks võimalikult head tulemust. 10000 juures on juba valik märksa konkreetsem ning samuti oleks ka valides kõige odavamat.

Kuna aga kuvar peaks kannatama igapäevast tööd, on vajalik piisav ergonoomika, mida praegustel monitoridel väga tihti ei ole ning oluline on ka paneeli kvaliteet, küll olen nõus leppima mõningate mööndustega, mis on antud hinnaklassis paratamatus.

Esialgu sai skoopi võetud 1980 piksli laiused monitorid 1200 pikslise pildikõrgusega, kuid tuli välja, et enamik neist on hinnaklassist väljas ja too, mis põhimõtteliselt sobiks, on märkimisväärselt kehvema paneeliga kui väiksema kõrgusega, ligi 1000.- odavam sama firma toodang.

Peale mõningaid review´de uuringuid saigi välja valitud Samsungi HD resolutsiooniga 2494 monitor, mis paistis nõutud ergonoomika ja hinnapiiride juures olema optimaalse paneelikvaliteediga. Peaks seda saama siis reguleerida igas suunas, olemas USB hub, kõlarid jne.

Kuna aga monitori müüakse kolmes erinevas versioonis: SW, HM ja HS, tekkis ilmselge küsimus, mis vahet neil on, milline on parimas varustuses: kõigil mõnisada krooni vahet.

Hinnavaatluse foorumis sain mõningase vastuse, kuid otsustasin edasi uurida, kuna tekkisid mõningad kahtlused.

Samsungi kodulehelt leiab 2494HM monitori manuaali, mis valdavalt osutus HS-i dokumentatsiooniks. Kuid neist kõige kallima (HV andmetel) SW kohta ei leidnud miskit.

Järgnev Loogiline samm oleks kontakteeruda tootjaga otse: saatsin kirja Samsungi Eesti klienditukke.

Päev hiljem, siiski ilma vastuseta, otsustasin helistada, kuna oli number olemas: vastu võttis lahke olemisega eesti keelt kõnelev naisterahvas, kes tõdes, et mu kiri on tõesti jõudnud kohale, kuid paraku on vastamata, kuna tehnikut, kes kõiki selliseid asju teab, ei ole majas.

Õhtul tuli kiri, et palun kontakteeruda homme, kuna tehnikut too päev majja ei jõudnudki.

Helistasingi järgmisel päeval klienditeenindusse: seekord võttis vastu venekeelne neiu, kes teadis öelda, et täna eestikeelset tuge ei ole. Pole hullu, arvasin ja üritasin vene keeles purssida.

Lihtsama vastupanu eesmärgil uurisin, kas neiu inglise keelt kõneleb ning, minu õnneks, sai edasi selles keeles jätkata.

Kurtsin oma muret ning lubati uurida, millele järgnes umbes 10 minuti pikkune paus ootemuusika saatel, teadmata, mida ma päris täpselt ootan.

Lootes hüva vastust, oli pettumus suur, kuna nüüdseks juba ärritunud hääletooniga naisterahvas ütles, et tema ülemus olla öelnud, et seda monitori Baltikumis ei müüda. Üritasin küll selgitada, et 2494 on väga mitmel hinnakirjas (MarkIT, Surfdata, Digizone, Nurmenuku Arvutid, Arvutikeskus, Fauni kaubandus, Sign jne) ja päris mitmelgi staatuseks märgitud "kohal". Antud teemasse ei soovitud süveneda ja anti mõista, et kui ülemus nii ütles, siis nii ongi.

Tundsin huvi, et ok, kui ei müüda, äkki saate välja uurida sellest hoolimata, et Eestis väidetavalt ei müüda, kuna dokumentidele ehk parem ligipääs, kui suvalisel inimesel tänavalt: vastuseks lühildane Not possible!

Rohkem nagu ei oskanudki miskit kosta ning soovisin head päeva.

Suhtlesin ka MarkIT-iga, millel kaks või isegi kolm versiooni sel ajahetkel hinnakirjas: lubati tagasi helistada. Praeguseks 4 päeva tagasi.

Nii enne kui pärast uuringuid olen kasutanud Google´i otsingut, pean ennast otsingute kasutajana oskustelt üle keskmise, kuid tulemusteta. Fakt on see, et need kolm versiooni on olemas, neid kõiki saab Eestist ostagi. Kuid neil kõigil on erinevates allikates piisavalt erinev konfiguratsioon, et mitte jääda uskuma üht või teist.

Hinnavaatluses Samsungi Eesti esindajate hallatavas teemas vastust ei ole.

Saatsin Samsungi veebi kaudu uue päringu ning tuli välja, et eestikeelset tuge ei olegi nii pea saada:

"Eestikeelne klienditugi ei ole hetkel saadaval, sellepärast palume kiire küsimuse korral helistada tasuta infoliinile 8007267 või saata siitsamast meile kiri inglise või vene keeles. Eestikeelne teenindus on taas avatud alates 10.jaanuarist 2011.a.
Vabandame ebamugavuste pärast!

Lugupidamisega,
Samsung Electronics Baltics"

Proovime siis inglise keeles, näis mis juhtub.

Peale kõige Samsungi oma kodulehel seda monitoriversiooni tõesti ei eksiteeri, seega küsimused on siiani saadetud suvalise paneeli nime all.

Lõpuks, tekib küsimus, miks kogu see jama? Iga teine oleks tõenäoliselt ammu loobunud ja ühe kolmest ära ostnud. Alguses oli huvi monitoride versioonide vastu, nüüdseks on tekkinud juba profesionaalne kretinism, et teada saada, mis selle jandi tulemuseks võiks olla.

Igaljuhul näis, mis sellest saab. Äkki saab kunagi ka monitori ülevaate kirjutada.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.