34% Androidile loodud kahjurprogramme varastab kasutajate isiklikke andmeid

Kõik on loogiline - Androidi populaarsus kasvab mitte ainult mobiilikasutajate hulgas, vaid ka pahavarategijate hulgas, kes oma sigadusi tegevad programmid ikka kõige suuremale auditooriumile ette sööta tahavad. 2011. aasta teisel poolel muutus Kaspersky Labi andmetel Android lõpuks mobiilikahjurprogrammide loojate hulgas kõige populaarsemaks, edestades teisi platvorme ja Javal põhinevaid universaalviiruseid.

Peale sõnumite saatmise ja helistamise tasulistele numbritele ning internetipankade paroolivarguste kasutatakse mobiilikahjurprogramme üha sagedamini ka mobiilikasutajate isiklike andmete varguseks. Oktoobris oli selliseid kahjurprogramme, mis üritasid varastada Android-seadmetest taolisi andmeid, kuni 34%.

Sündmuste selline areng teeb rahutuks, eriti arvestades seda, et taolist kurivara võib kohata Android Marketis. Viimane näide on troojalane Antammi.b, mida levitati ametlikult Androidi rakendustepoe kaudu.

See programm maskeerus üsnat lihtsaks telefoni meloodiaid allalaadivaks rakenduseks. Selleks, et kasutaja valitud meloodia alla laadida, saatis programm sõnumi tasulisele teenusele. Seda funktsiooni kirjeldati programmi omadustes, kuid tegelikult oli see kattevarjuks kahjulikule aktiivsusele; Antammi.b varastas peaaegu kõik kasutaja isiklikud andmed: kontaktid, sõnumid, GPS-koordinaadid ja isegi fotod. Seejärel saatis ta e-postiga oma aktiivsuslogi kurjategijatele ning varastatud andmed laadis serverisse.

See meloodiate allalaadimiseks mõeldud rakendus ilmus Android Marketisse septembri algul. Kahjurprogramm eemaldati ametlikust rakendustepoest alles pärast Kaspersky Labill tulnud teavitust.

Androidi populaarsus küberkurjategijate hulgas ei ärata imestust, arvestades platvormi juhtrolli turul, tema paindlikkust ja mitte väga ranget kontrolli tarkvara paigaldusel.

Praegu on Androidile loodud kahjurprogrammide osakaal "turust" üle 46% ja see kasvab kiiresti.

FOTO: (CC) LAI RYANNE

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.