Hea õunasaak: Eestis on aastaga enim populaarsust kogunud Apple’i telefonid

Sel ajal, kui näiteks Indias toimub iPhone´i turuosa katastroofiline kokkutõmbumine (-35% viimase aasta jooksul) ning isegi Apple´i kodumaal USA-s kaotab IOS Androidile turgu, lähevad eestlased vastupidi üha rohkem õunausku. Viimase 12 kuu jooksul on telefonibrändidest Eestis enim populaarsust kogunud Apple ning operatsioonisüsteemidest iOS, selgus rohkem kui 340 000 eestlase kasutuses oleva telefoni analüüsist.

Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on Apple’i telefonid aastaga levikut kasvatanud nii era- kui äriklientide seas. „Kui mullu juunis kasutas 19,8 protsenti meie äriklientidest ning 10 protsenti eraklientidest iOS operatsioonisüsteemiga mobiiltelefoni, siis aastaga on iOS-telefonide kasutatavus teinud mõlemas segmendis enam kui kolme protsendise hüppe,“ kinnitas Seema.

Seevastu Android-telefonide koguosakaal on Seema sõnul aastaga püsinud muutumatuna. „79,5 protsenti meie kliendibaasist kasutab Android-operatsioonisüsteemiga seadet,“ täpsustas ta ning lisas, et populaarsuselt kolmandat operatsioonisüsteemi Microsoft kasutab täna vaid veidi üle nelja protsendi klientidest.

Tele2 kliendistatistika järgi on eestlaste eelistatuim telefonibränd Samsung, mille erinevate mudelite osakaal on inimeste käes püsinud viimase 12 kuu jooksul stabiilselt 34 protsendi juures.

„Teisisõnu kasutab iga kolmas Tele2 klient igapäevaselt Samsungi telefoni. Tundub aga, et üha vähem eestlasi otsib oma Nokiat, sest seda marki telefonide kasutajate arv on aastaga langenud üle kuue protsendi,“ ütles Seema ja lisas, et Nokia telefone kasutab igapäevaselt ligi 28 protsenti Tele2 kliendibaasist.

Kolmandal kohal on Seema sõnul Apple’i telefonid, mille kasutatavuse osakaal on ühtlasi teinud suurima tõusu. „See tõus näitab selgelt, et eestlaste armastus õunabrändi vastu on aina progesseerumas ja oleme teel Apple’i maaks saamise suunas,“ kinnitas ta.

Tele2 kliendibaasis on levinuimateks telefonibrändideks veel LG (kasutab 7,9 protsenti Tele2 klientidest), Sony (6,9 protsenti) ja Huawei (5,7 protsenti), mille seast on aastaga enim ehk kahe protsendi võrra oma levikut suurendanud Huawei.

„Stabiilset kasutatavuse vähenemist on näha HTC, SonyEricssoni ja MyPhone’i puhul, ent pead on tõstmas peamiselt nuputelefonide tootjana tuntud Doro, mida aasta tagasi turul peaaegu ei tuntudki – näiteks eelmise aasta alguses oli meie kliendibaasis vaid paarkümmend Doro telefoni, tänaseks on neid üle 4500,“ kommenteeris Seema.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.