Selgusid Eesti õpilasvõistluse "Tööstusplokk 2021: Minecraft-i eri" võitjad

Eile kuulutati välja Eesti parimad Minecrafti õpilasehitajad. Eesti Teadushuvihariduse Liit korraldas 12.-25. aprillil noortele suunatud üle-eestilise õpilasvõistluse “Tööstusplokk 2021: Minecraft-i eri”, kus osales võistlejaid-ehitajaid üle kogu riigi.

Õpilasvõistluse eesmärgiks tutvustada noortele Eesti masinatööstusi ja tehaseid läbi digitaalse loometegevuse. Lisaks saab hoida noorte tegevuse mõtestatuna ja pakkuda neile valdkondlikku koolitöö kõrval olevat vahelduslikku tegevust kasutades selleks digivahendeid.

Õpilasvõistluse sisuliseks tegevuseks on virtuaalses keskkonnas “Minecraft” nii riiklikult tuntud kui ka kohalike masinatööstuste ja tehaste ehitiste virtuaalsete mudelite loomine virtuaalsesse mänguruumi. Noored saavad osaleda kuni 3-liikmelistes võistkondades.

Eesti Teadushuvihariduse Liidu juhatuse liige ja ürituse projektijuht Rasmus Kits sõnas: „Tegelikkuses ei ole küsimus selles, kas noored oskavad ja tahavad midagi luua või mitte. Tuleb leida lihtsalt tänapäevased sobivad tööriistad ja tulemus saab suurepärane! Sel aastal olid noored veel eriti nutikad ning ehitasid tõeliselt lahedaid replikatsioone päris tehastest. Samuti oli ka tehaseid, mis enam kasutuses ei ole. Võib öelda, et selle aasta teema oli pisut keerulisem, kuid noored oma tubliduses, said siiski sellega hakkama.“

Kokku registreeris ennast ehitama-mängima-võistlema 153 võistkonda, pisut enam kui 360 mängijaga. Lõppvooru pääses hindamisele 42 võistkonda: 7-10-aastaste vanusegrupist 36, 11-13-aastaste vanusegrupist 76, 14-16-aastaste vanusegrupist 33 ja 17-19-aastaste vanusegrupist 8. Tööd oli väga head ning hindamisprotsess oli tõeline väljakutse, kuna seekord tuli hinnata ka noorte poolt saadetud kirjalikke töid.

Eesti Masinatööstuse Liidu juhi Triin Ploompuu meelest oli võistlus äärmiselt põnev ja õnnestunud, sest võistlejad pidid tutvust tegema tööstusettevõtete taustainfo kogumisega ja ette kujutama, mis seal tehastes toimub. “Võistlustööd olid väga inspireerivad ja pani tootmisettevõtteid hoopis teise pilguga vaatama, sõnas ta,” ka olid paljud tootmisettevõtete juhid positiivselt üllatunud, et just nende tehas otsustati valida.”   

Hindamine toimus neljas erinevas vanuseastmes ning hinnati tehnilist täpsust ja erilisust, ehitise tehnilist teostust ja detailsust, ehitise mõõtkava sobivust Minecrafti maailmaga ja loomingulisust ja teemakohasust.

Võitjateks osutusid järgmised võistkonnad:

7-10-aastaste vanusegrupp

  • I koht – Team Rocket (Helin-Mari Parv ja Hendrik Parv); tehas Wienerberger AS
  • II koht – Pihlaka (Romet Jõesma); tehas Konekesko Türi-Alliku tehas
  • III koht – TIKU POISID (Richard Kuus, Henri Tammela ja Erik Männo); tehas Harju Elekter Teletehnika

11-13-aastaste vanusegrupp

  • I koht – Paadimeistrid (Trevor Tiitsaar); Baltic Workboats AS
  • II koht – Kiired ja lendavad kilpkonnad (Tony Prual, Ralf Martin Mill ja Henri Markus Mill); tehas Heavy Industry AS
  • III koht – Eron (Johan Kalvik); tehas Baltic Workboats AS

14-16-aastaste vanusegrupp 

  • I koht – Vesinikud (Kairo Sammelsaar ja Hedvig Valk); tehas Tartu Mill AS
  • II koht – Wimpish-Octopus (Daniel Sorokin, Vladimir Bugajenko, Michel Balaškin); tehas Hekotek AS
  • III koht – Pesapaik (Tarko Tuhkur, Magnar Toodo, Oskar Kristofer Ilves): tehas Noblessneri laevatehas

17-19-aastaste vanusegrupp

  • I koht – Desperado Ehitus OÜ (Pert Koduvere, Kevin Kongi, Luukas Aeg Arbeiter); tehas Rotermanni kvartal
  • II koht – Alpha-Bet (Kristo Kivilo, Lana Reintamm, Kertu Hiis); tehas Põhjala tehas
  • III koht – Freemasons (Gregor Vool, Andres Luka Uksov ja Stenri Arak); tehas Estonian Cell

Heavy Indurstry AS hoone ehitanud ning ka oma vanuseklassis teise koha pälvinud tiimi Kiired ja lendavad kilpkonnad kutsub tehase meeskond kõik meeskonnaliikmed oma tehase külastuspäevale 6. juunil. Radius Machining tehast ehitanud kaks noormeest tiimist Tegijad saavad tehase meeskonnalt motivatsioonipaketi ning Tartu Teadusparki ehitanud tiim Nummi Gang saavad samuti pisikese meenete koti teaduspargist. 

Auhinnafondi panustasid Eesti Teadushuvihariduse Liit, Haridus- ja Teadusministeerium, Microsoft, Nortal ja Telia. 

Kõik auhinnalised kohad saanud võistlustööde pildid lisatakse Eesti Teadushuvihariduse Liidu kodulehele ja sotsiaalmeediakanalisse.

Vaata auhinnatseremooniat siit:

 

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.