Andmehäkil Garage48 loodud IT-lahendus viib seni kalli pildi- ja isikutuvastuse vabavarana massidesse

Sel nädalavahetusel Garage48 ja Tele2 korraldatud Baltikumi suurim ava- ja suurandmete häkkimismaratonil „Baltic Open & Big Data 2017“ arendati 15 töötavat IT-toodet. Peaauhinna võitis projekt „Passport Eye“, mis tuvastab automaatselt isikut tõendavaid dokumente.

Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul on suurandmetel tohutu potentsiaal nii era- kui ka avaliku sektori protsesside parendamiseks, aga see teostub vaid siis, kui andmeteadlased neid töötlevad. „Seda oli näha ka nädalavahetuse häkatlonil, kus valmisid nii finantstehnoloogia, asukohapõhise analüüsi kui ka seadusandlusega seotud lahendused,“ ütles Virkebau.

Andmehäki „Baltic Open & Big Data 2017“ võit läks projektile „Passport Eye“, mis tuvastab automaatselt isikut tõendavaid dokumente. „Olgugi et müük ja klienditeenindus liiguvad üha enam võrgukanalitesse, toetuvad paljudes riikides väljaspool Eestit tuvastussüsteemid ikka veel paberdokumentidele. Seega on isikutuvastus veebikanalites ülioluline. Telekomisektoris puudutab see näiteks mobiilimakseid, mis koguvad üha enam populaarsust,“ ütles Virkebau. Ta lisas, et projekti suurim pluss oli lahenduse kättesaadavus kõigile.

Projekti „Passport Eye“ liige ja Transferwise’i andmeteadlane Ester Eggert lisas: „Transferwise’is töötades näeme, et kui meie millegi eest palju maksma peame, maksavad selle kinni tegelikult kliendid. Reaalselt pole see tuvastuslahendus ka nii keeruline, kuid nägime, et turuhinnad on kõrged ilma, et pakutaks suuri parandusi. Tahame oma lahendusega „Passport Eye“ turgu ausamaks teha.“

Teisele kohale tuli projekt PSII (Personal Sensitive Identifiable Information), mis kaardistab kogu tundliku informatsiooni riigiregistrites. Kolmanda koha pälvis projekt „Insights“, mis võimaldab äriomanikel näha oma klientide ja konkurentide klientide hetkeväärtust ja potentsiaalset väärtust.

Garage48 ja Tele2 korraldatud Baltikumi suurim andmehäkk tõi sel nädalavahetusel Tallinnasse kokku üle 130 osalejat, kellest moodustati 15 tiimi. Osalejate seas oli nii ettevõtjad, investoreid, IT-arendajaid, disainerid ja visionääre. Tiimide eesmärk oli jõuda 48 tunni jooksul ideest prototüübini.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.