Millist kontoritarkvara iPadile valida?

(Arvutimaailm 11/11)

? Paar aastat tagasi välja ilmunud iPadi tähtsus on jõudsasti kasvanud, ent veel pole nendes tehase poolt antud kontoritarkvara. Millised on võimalused, mis töötaksid ka väljaspool tahvelarvutit?

! Sarnaselt teiste Apple'i puutetundlike seadmetega saab ka iPadile rakendusi osta iTunes´ist. Valikus on nii teistelt platvormidelt ammu tuntuid kui ka päris uusi.

Kui Windowsi puhul on Microsoft Office´i lihtsam variant operatsioonisüsteemiga tavaliselt kaasas ning vajadusel saab tõmmata endale näiteks tasuta tarkvarapaketi OpenOffice.org, siis iPadi puhul tuleb rakendus osta. Enamik müüdavatest rakendustest on n-ö kolm-ühes ehk teksti-, tabeli- ja esitlusfailide loojad, ent mõni tootja pakub ka nende vaid eraldi ostmise võimalust.

Prooviversiooni pole tavaliselt mõtet alla laadida, kuna see ei täida kõiki kontoritööks vajalikke funktsioone, eelkõige aga puudub salvestamine.

Kui Microsoft Office ja OpenOffice „röövivad“ suurel hulgal kõvakettamahtu, siis iPadi kontoritarkvara programmid jäävad üsna kõhnaks, piirdudes suurusvahemikuga 10-20 MB.

Rohkem ja vähem võimalusi

Üks kallimaid kontoriprogramme on Documents To Go täisversioon (hind 13,99 €), millel leidub ka poole soodsam prooviversioon, mis laseb luua Office 2010 faile. Quickoffice Pro HD (hind 15,99 €) puuduseks on, et see ei toeta 2008. aastast uuemaid Office'i faile, kuid see on jälle üks vähestest, mis loodud spetsiaalselt iPadile kasutajasõbralikuma liidesega. Odavaim kontoriprogramm Office(hind 4,99 €) toetab aga vähem failiformaate kui teised – DOC, DOCX, XLS ning PPT failid luuakse MS Office 2003 versioonina. Hinnad on võetud Eesti iTunesi poest seisuga 12. oktoober 2011.

Kõik kolm rakendust lasevad salvestada faile PDFina ning tavaliste tekstifailide loomise võimalust pakub lisaks Quickoffice. Documents To Go laseb neid vaid sirvida.

Printimisvõimalust pole kõigil

Kui septembri Arvutimaailmas selgus, et printimine pole hääbumas ning vajadus selle järele püsib, siis mitte kõik iPadi kontoritarkvara aplikatsioonid ei arva nii ning mõned neist ei toeta printimist. Seda saab teha vaid Quickoffice´i ja Office2-ga (nõutav vähemalt operatsioonisüsteem iOS 4.2 ning et seade oleks WiFi võrku ühendatud). Vaja on samas võrgus olevat või arvuti kaudu ühendatud printerit, ent printimise võimalus võib olla ka siis puudulik vanemate printerite puhul.

Mainitud kolmel kontoritarkvaral saab muuta kirjastiili, on tagasivõtmise ajalugu kuni 100 korrani ning töötab tekstisisene otsimine tekstifailis.

Rohkemate võimalustega on Quickoffice, mis pakub nii teksti- kui tabelifailis võimalust teksti seest otsida ning asendada otsitu soovituga. Documents To Go avab salasõnaga kaitstud Wordi, Exceli ja PDFi faile. Tabelifailide puhul pakub kalleim programm Documents To Go kokku 111 erinevat funktsiooni, samas kui odavam Office2 isegi 146 ning õnnestus välja selgitada, et Quickoffice'i Androidi rakenduses on ligikaudu 140 erinevat funktsiooni.

Quickoffice'il on multifunktsionaalsete võimalustega tööriistariba, mis muudab iPadi omanikele programmi kasutamise veelgi kasutajasõbralikumaks, tehes muudatuste tegemise dokumendis lihtsamaks.

Veel kaasnes esimeste uuendustega Quickoffice'ile ja Office2-le võimalus presentatsioonifaile projekteerida välise monitori kaudu ning aplikatsioonile lisati sisseehitatud laser, mis lihtsustab näiteks seinale projekteerimisel konkreetset koha esile tõsta. Selleks tuleb funktsiooni aktiivuse ajal liigutada näpuga tahvelarvutil ning samal ajal ilmub nii ekraanile punane tuluke.

Quicktime sotsialiseerub

Et olemasolevat dokumenti edasi saata või vastu võtta uue faili loomiseks, piisab WiFi ühendusest või arvutist, millega seade ühendada. Documents To Go abiga saab faile jagada lisaks tavalistele iPadi võimalustele SugarSynci kaudu, Office2-s  saab seda teha WebDAVi, myDisk.se ja Box.neti serverites ning Quicktime laseb faile jagada otse Facebooki, Twitteri, Yammeri, Scribdi, Slideshare´i, Docstoci ja LinkedIN-i kontodele.

Apple lasi oma versioonid välja

Apple Inc tegi eelmisel aastal oma kontoritarkvara versioonid iPadile ning kõik kolm rakendust tuleb osta eraldi – Pages, Numbers ja Keynote, hinnaks kõigil 7,99 € ning ka mälu on ühe aplikatsiooni jaoks vaja suurusjärgus 100 MB. Kogu kupatust kutsutakse ühiselt iWorkiks. Viimase uuendusega 12. oktoobril toetavad kõik kolm vaid uuemat iOS 5 operatsioonisüsteemi. Ent kõik on oma hinda väärt – faile saab esitleda HDTV-s, Numbersis saab failide koostamisel kasutada 250 erinevat funktsiooni ning muidugi töötavad ka Microsoft Office'i dokumendid. Isegi kui programm sulgeda, ei lähe varasemad muudatused kaduma ja neid saab ka hiljem tagasi võtta.

Lisaks ühilduvad kõik kolm rakendust uue iCloudiga, mis automaatselt sünkroniseerib kogu töö kõikides iPadi kasutaja iOSi seadmetes. Töötab ka AirPrint funktsioon printimiseks.

Võib öelda, et iPadiga on võimalik samamoodi dokumente luua nagu laua- või sülearvutiga. Määravaks saavad kontoritarkvara soetamisel võimalused, mida kasutaja soovib. neid võib tahvelarvutis olla vähem.

 

ARGO PAAVEL
kaasautor

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.