Uuring: mida on inimesed valmis tegema, et Facebookis rohkem meeldimisi saada?

Like ehk meeldimine on lahe, paljud turundajad pingutavad oma igakuise palga eest selle nimel palju. Kuid ka tavalised kasutajad Facebookis on maiad rohkem teistelt Like´isid saama ehk meeldimisi ära teenima ja on selle nimel nii mõnekski pingutuseks valmis. Sealhulgas selleks, et näidata avalikult ennast, oma elu, edu ning oma lapsi ja sõpru. Selle eesmärgi nimel (like’ide või kommentaaride nimel) võivad mõned minna tegudele, mis on küsitavad nii turvalisuse kui ka eetilisuse vaatevinklist, kusjuures mehed erinevad siin erilise püüdlikkuse poolest, näitab Kaspersky Lab´i uuring.

Kaspersky Lab’i uuringu andmetel kasutab 24% vastajatest üle maailma sotsiaalvõrgustikke. Tugevama soo esindajad kalduvad vähem mõtlema oma privaatsuse peale. 

Peaaegu 5% naistest tunnistas, et nad on valmis avaldama oma pilti, kus nad on paljana, kui see tagab neile teatud like’ide arvu. Meeste seas moodustab see osakaal 9%. Umbes 12% naistest võib veidi ilustada informatsiooni enda viibimiskoha ja ajaviite kohta, aga meeste seas on selliseid 14%.

Like’ide tagaajamisel on valmis kasutajad rikkuma mitte üksnes infoturbe reegleid, vaid ka eetilisi norme, avaldades ka teavet, milles kompromiteeritakse sõpru. Mehed sagedamini kui naised on valmis avaldama salajast või hämmastavat teavet enda ümbruskonna kohta: sõprade suhtes on valmis seda tegema 12% tugevamast soost vastajatest (naiste seas 6%), kolleegide suhtes vastavalt 14% ja 7%, tööandja suhtes – 13% ja 6%. Peale selle tunnistas 8% naistest, et ei näe midagi hirmsat selles, et avaldada sõprade pilte ebakaines seisundis. Meeste seas nõustus nendega 15%.

Lähedaste toetus on võrdselt tähtis meeste ja naiste jaoks. Mitmed vastajad tunnistasid, et kui neile kallis inimene ei pane like’i ega kommenteeri nende postitusi, siis nad hakkavad muretsema. Mehed on tundlikumad sotsiaalse heakskiidu suhtes – 24% vastajatest rääkis, et nad kardavad koguda liiga vähe like’e ning saada sõprade seas kuulsaks oma ebapopulaarsusega. Naiste puhul on see näit 17%.

„Inimesed ei erista enam sotsiaalse heakskiidu otsimisel, mida võiks jagada kõigile ning mida on parem jätta privaatseks,” kommenteerib Andis Šteinmanis, Kaspersky Lab’i juhendaja Baltimaades. „On oluline  mitte üksnes tagada oma turvalisust, vaid ka austada ümbritsevate inimeste eraelu. Uuring tõestas: 58% inimestest tunneb ebamugavust, kui nende sõbrad avaldavad pilte, mida esimesed ei sooviks avaldada igaühele vaatamiseks. Meil kõigil tuleb suhtuda suurema tähelepanu ja ettevaatusega sellesse, millist teavet me jagame sotsiaalvõrgustikes, ning kasutada spetsialiseeritud lahendusi enda ja oma lähedaste kaitsmiseks küberohtude eest.”