Loquiz 2 - tee ise asukohapõhine mobiilimäng

AM jooksis koos teiste mängijatega kaks aastat tagasi - kevadel 2012 Samsungi tahvlitega vanalinna libedatel tänavatel. Loqiz oli tahvlites ja võistkonnad võistlesid teadmiste, kiiruse ja kavaluse peale, kes kiiremini finišisse jõuab ja rohkem punkte teenib. Otsi oma vanapaberikastist Arvutimaailm 4/2012 üles ja vaata järgi. Nüüd aga võib igaüks ise reaalsele maastikule virtuaalse asukohamängu maha märkida ja meeskonnad laiali saata orineteeruma ja mõistatama. valmis sai Loquiz 2.

Eesti ettevõtte Loquiz välja toodud uue mänguplatvormi versiooniga saavad huvilised endale ise asukohapõhise mängu teha ja ei pea enam sõltuma Loquizi enda välja pakutud asukohast ja küsimustest. Mängustsenaarium on isetehtav nutitelefonlei või tahvelarvutile.

„Loquiz´i uus versioon annab mängijale vajalikud tööriistad, et luua selline asukohapõhine seiklusmäng, nagu ta ise tahab. Füüsilises keskkonnas orienteerudes saab mängukäiku suunata erinevate ülesannete püstitamisega, küsimuste koostamisega või hoopis mängu läbimise strateegia loomisega,“ ütles Loquiz´i tegevjuht Eric Hints.

Mäng on kasutatav Androidi ja iOS-i platvormiga seadmetel. Kasutaja saab määrata füüsilise asukoha, kus mäng toimub ning luua mängule sobiva sisu: panna kaardil paika kontrollpunktid ja viktoriiniküsimused. Vastavalt mängu koostaja fantaasiale on võimalik teha lihtsamaid viktoriine aga ka üles ehitada keeruliste reeglitega seiklusmänge.

Mängud sobivad ennekõike suurematele seltskondadele või võistlevatele meeskondadele.

„Täna on turul uusimat tehnoloogiat kasutavaid asukohapõhiseid mänge üsna vähe ning tavaliselt nad kopeerivad olemasolevaid orienteerumismänge. Loquiz´i mõte on anda kasutajale voli koostada selline mängukäik mis konkreetsesse olukorda kõige paremini sobib,“ lisas Hints.

Neli erinevat mängupõhimõtet:

1. Lihtne vikotriin, kus küsimused avanevad üksteise järel. Meeskonnad vastavad mobiililt/tahvlilt küsimustele, GPS-i ei tarvitata.

2. Toas-õues mängitav meeskondlik viktoriin, kus küsimused avanevad võtmekoodidega. GPSi kasutatakse vaid asukohapõhiste küsimuste juures.

3. Meeskonnad saavad igaüks mobiilseadme (tahvli, nutitelefoni) tarkvaraga, mis käivitudes juhatab järgmise kontrollpunktini. Igas kontrollpunktis tuleb vastata küsimustele, mis aitavad teatud arv samme edasi või tagasi vastavalt õigele või valele vastusele. Võitmiseks tuleb luua oma strateegia. Näha on üks (järgmine) kontrollpunkt.

4. Võistkond näeb välitingimustes kõiki kontrollpunkte kaardil ja võib need läbida selles järjekorras nagu ise tahab. Punktidesse jõudes saab vastata küsimustele. Kui aeg lõpeb, juhatatakse finišisse. Võidab see, kes on rohkem punkte läbinud.

Mängu jaoks loodud küsimusi ja lugusid saab hiljem kasutada järgmisi mänge luues. Professionaalsel mängukorraldajal võimaldab see pikemas perspektiivis väga kiiresti luua mänge ükskõik millisele kliendile.

„Näeme Loquiz´i platvormi kasutajatena ennekõike ürituste korraldajaid, koolitajaid ja aktiivset puhkust pakkuvaid ettevõtteid," pakkus Hints välja, kes võiksid olla sellest platvormist kõige enam huvitunud. "Praegu on meil partnereid Eestist, Lätist, Soomest ja Leedust. Uue versiooni tulekuga on plaan turge laiendada nii geograafiliselt kui ka kasutajagruppide osas.“

"Tegemist on lihtsalt kasutatava ja uudse platvormiga. Seiklusfirmade jaoks on lähemas tulevikus füüsilise ja virtuaalse keskkonna kombineerimine oluline trend ning Loquiz on ühena esimestest pakkumas just toimivat lahendust,“ ütles Läti ühe suurema seiklusfirma EZI omanik ja juhataja Rolands Melbardis.

Loquizi mänguidee kasvas välja ürituskorraldusettevõttest 360 Kraadi, seal tekkis praktiline vajadus pakutavate tegevuste kaasajastamiseks.

Ettevõte hakkas arendama mängu ja ärimudelit Tehnopoli Startup-Inkubaatoris. Loquiz´i esimest versiooni kasutades on loodud üle 500 mängu, mida on mänginud enam kui 2500 meeskonda Eestist ja mujalt.

Platvorm on tasuline: ühe tiimi kohta 50 eurot, hulgi odavam (kahanedes suuremas koguses 10 euroni tiimi kohta).

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.