Gartner ennustab: videostriim on paari aasta pärast uus selfie

Selfie´d on küll aina popimad, kuid ega neil pikka pidu trendiharjal pole. Gartner ennustab, et aastal 2017 on videostriimimine isiklikust seadmest uus trend ja sama populaarne kui selfie praegu.

Video ja muu visuaalne liikuvpilt saavad lähiaastatel ülitähtsaks ja lõpuks võib ära tulla ka see suur murrang video populaarsuses, mida juba vähemalt kümme aastat on ennustatud. Gartner ennustabki, et aastal 2017 on videoülekanded nii populaarsed, et tootemänedžerid ja -arendajad peavad sellega hakkama arvestama juba praegu.

"Järgmine põlvkond klienditeenuseid keskendub kõigele, mis on seotud videoga," ütles Gartneri uuringudirektor Brian Blau. "See tähendab, et otseülekanded ja videolahendused saavad kasutaja jaoks kõige olulisemaks. Inimesed tahavad näha kohapealt otseülekandeid, klienditeenindus peab hakkama olema rohkem videokesksem ja personaalsem, kodud hakkavad rohkem kasutama kahepoolseid videolahendusi."

Järgmisel neljal aastal ennustab Gartner, et staatiliste fotode osatähtsus väheneb ja video populaarsus kasvab. Kuid koos sellega kasvab ka otseülekannete tähtsus, millest saab 2017. aastal kõige olulisem meedia. Kui 2014. aastal tehti kokku ligi triljon fotot, siis video ja otseülekannete osatähtsus on sellega võrreldes praegu veel endiselt suhteliselt väike. Kuid kasvab kiiresti.

Otseülekannet hakatakse aina rohkem kasutama kaugjälgimiseks (laste, imikute, kontori- ja koduruumide), arsti ja patsiendi vaheliseks kaugsuhtluseks, klienditeeninduseks ja suhtluseks sotsiaalvõrkudes. Otseülekanne levib paremate mobiilirakenduste, võimsamate seadmete ja kiirema internetiühenduse toel.

Nüüd aga siis konkreetsete ennustuste juurde.

Aastal 2018 on 76 protsenti kodustest rakendustest ligipääsetavad teleka kaudu.

USA-s on 25 protsenti kodudest juba praegu varustatud nuti-TVga. Saksamaal on 32 protsenti kodudest nutitelekatega. Gartner ennustas, et 2018. aastaks on 87 protsenti telekatest nutitelekad. Seega on võimalus otseülekandeid vaadata (ja ka edastada) valdavas enamuses kodudes saadaval.

"Vaatamata muidu aeglasele televiisorite väljavahetamisele uuemate vastu on nutitelerite tulek kiirem kui tavaliselt uuele põlvkonnale minek," ütles Gartneri analüütik Fernando Elizalde, "Nutitelekatest on saamas kodumeelelahutuse kesksed seadmed. Nendega juhitakse ka teisi koduseid seadmeid: turvaseadmeid, valvekaameraid, ukselukke, termoreguleerijaid ja teisi ühendatud seadmeid."

Samas on tootjatel ees propleem: nutitelerite tehnoloogia on fragmenteeritud, palju on erinevaid platvorme.

Aastal 2018 maksavad koduseadmete online-teenused 50 protsenti.

Kuid hind ei pruugigi olla peamine faktor striimingu- ja muude online-teenuste kasutuselevõtul ühendatud koduseadmetes.

Vaata Gartneri uuringut täispikkuses siit "Predicts 2015: Connected-Home Experiences Will Center on Video and Apps".

FOTO: (CC) BROADMARK / PIXABAY

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.