Ajulainetega autot juhtima - Nissan demonstreerib CES-il Brain-to-Vehicle tehnoloogiat ja uut LEAFi

Kui isejuhtimise tehnoloogia vabastab juhi üldse aju kasutamisest sõitmisel, siis see tehnoloogia, mis loeb juhi ajust tulevaid signaale, on samuti tulevikus vajalik - nii saab auto mõtteid lugedes teada, mida juht tegelikult tahab. Nissan annab tarbijaelektroonikamessil CES 2018 külastajatele võimaluse heita pilk tulevikku, kus ootab Nissani teedrajav Brain-to-Vehicle (B2V) tehnoloogia.

B2V tõlgendab juhi ajult saadavaid signaale, et assisteerida juhti ja samas aidata manuaalsetel ja autonoomsetel süsteemidel õppida juhilt ning kohandada vastavalt sellele sõidustiili.

Tehnoloogia lubab lühemat reaktsiooniaega ja süsteeme, mis muudavad sõitmise veelgi mugavamaks.

Tegemist pole millegi radikaalselt uuega, sest juba aastatuhande vahetusel kasutati messidel rahva ligitõmbamiseks mõttega juhitavaid arvuteid - liigutada sai hiirt ja tähti sisse toksida. Loomulikult on viimaste aastakümnetega tehnoloogia meeletult edasi arenenud. Praegu saab juba ka poest osta omale drooni, mida juhtida mõtte jõul, auto juhtimise puhul on siiski vaja liikluses mõtteid oluliselt täpsemini ja kiiremini lugeda.

Mõtteid lugev müts on prototüübina arendatud juba väikeseks mustaks pea-aksessuaariks, mis pole enam laboritest tuntud kaableid täis "ujumismüts". Eks tulevikus muutub "juhtimisvõru" ilmselt veelgi kompaktsemaks.

Kuidas siis tundub tulevik, kus on tehisintellekt, iseotsustavad ja -juhtivad masinad ning masina sees istub inimene, kelle aju on masinloetav?

Samuti tutvustatakse messil CES 2018 veel Nissan IMx ideeautot ja täiesti uut Nissan LEAFi. Piirkondliku debüüdi tegemisel edendab IMx tihedamat sidet auto ja juhi vahel. Sellel on täisautomaatne juhtimine, neli istekohta ja elektriajamiga jõuülekanne, millel on suurem pöördemoment kui Nissan GT-R-il. Nissani ja Renault-Nissani-Mitsubishi liidu juhid ühinevad ka CESi paneeldiskussioonidega, rääkides tulevikutranspordist, disainist äris ja autonoomsetest sõidukitest.